Kära jissenam, kan det vara sant?

Nu är det snart dags för mig att bege mig norrut. Ska man ge sig iväg så är det lika bra att göra det rejält - 140 mil norrut är väl inte så farligt? Fast jooo.....
Tänka sig att jag, Moa, kommer att flytta till Luleå nästa söndag! Att jag ska flytta dit beror på att jag har fått för mig att studera på LTU som civilingenjör - industriell ekonomi. Det ska bli hur mysigt som helst :D En massa skidåkning på det!
Nu är det ju inte så enkelt som studiekonsulenten påstod när han försökte locka alla till att söka till Luleå... Han lockade både med att det var överskott av killar där (hans första fråga på mötet inför att söka vidare var just "har du någon pojkvän?") samt att det var bostadsgaranti.
PYTTSAN HELLER!

Där var då rakt ingen bostadsgaranti, men vem vill flytta till Luleå lixom tänkte jag. ALLDELES FÖR MÅNGA! Att han lurat mig med att det var bostadsgaranti resulterade i att jag har fått sämst kötid på alla internetsidor med lägenheter i Luleå... En studentbostad var bara att glömma! Ni som känner mig vet att jag inte ger upp så lätt :D Vi fick tips om direktbokning, där räknades inte kötiden utan det var först till kvarn. Tack vare detta har vi (jag, mamma och Amanda) nu gått upp illa tidigt för att vara med på varje släpp av direktbokningar. Det blev en sport om vem som hann klicka först och komma längst fram i kön. Etta kom vi många gånger, men på lägenheter som låg någon mil utanför eller kostade en halv förmögenhet i månaden. Vi gav inte upp hoppet utan fortsatte leta, dock sjönk ju kraven på lägenheterna mer och mer från min sida... Men hur nice hade det inte varit att dela en 3 rummare med min vän Amanda, med stort kök, walk-in-closet, vardagsrum och allt det där. Nä allt det var nog bara att glömma!
MEN...
JAG LYCKADES KLICKA HEM JUST DEN DRÖMLÄGENHETEN I MORSE!
Man sitter där vid sin dator och bara väntar på att klockan ska bli ... när alla direktbokningar släpps. Jag gjorde som jag gjort alla andra mornar, klickade så snabbt jag kunde. Det kom bara en lägenhet idag - rätt snålt faktiskt. När jag väl bokat lägenheten så tog jag det lugnt, var väl knappt lönt att titta vilken plats jag kom på i kön - lägenheten låg bara 4km från universitetet och var relativt billig. Plus att den hade ju allt det där jag ville ha...
När jag klickar in för att se vilken plats i kön jag hamnade på står där "1". Detta resulterade i ett riktigt glädjeskrik från min sida!
LÄGENHETEN ÄR MED ANDRA ORD MIN!
Planlösning

Här har ni den underbara planlösningen :)

...det är nästan för bra för att vara sant så jag tror inte på det ännu...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0