Sååååå mycket på så lite tid

Jo studera kom ju med sitt besked, dock var det inte så som vi ville att det skulle vara! Men vi ska klara detta, nemas problemas alltså. Tänk om man bara hade råååkat halka på ett bananskal i just den riktningen man ville just nu, JATACK!

I måndags var allt uppochner. Jag fortsatte tömma garderoben i mina olika högar. En hög att ta med mig till Luleå nu, en hög som mum&dad ska ta med sig när de kommer, en hög som ska slängas, en hög som ska skänkas bort och en hög med sommarkläder som får vara kvar tills nästa sommar :) Tack vare alla dessa högarna ser mitt rum nu ut som ett bombnedslag! Mormor tappade bokstavligen hakan när hon såg röran och det första hon såg var självklart min förfriskningsbox som var fint placerad i soffan! Hon förvarnade inte att hon skulle komma så då fick den allt posera fint där den satt i soffan ;) Tacka vet jag vakumpåsarna Ingelise & Hil! Fast jag borde nog lägga in en annons på blocket och ansöka om en snygg stark kille som kan följa med på resan till Luleå för att bära mina väskor - de lär bli hur tunga som helst!


Mitt i all röra så ska man ju boka biljett upp också. Tankarna har pendlat mellan tåg eller flyg, tåg eller flyg?! När vi insåg att priset låg på ungefär samma nivå gjorde det inte valet enklare. Flyg är bra mycket bekvämare och tar en bråkdel av tiden jämfört med tåg. På tåget får du dock ha med hur mycket packning du vill, där är ingen viktbegränsning som det är på ett flyg. Med tanke på hur mycket min väska kommer att väga (vill inte ens tänka tanken) så blev valet att åka tåg. Det får ta de 18 timmarna! Nu ska man ju ha en biljett med för att inte bli avslängd på tåget (fast det räcker inte alltid med det hellr nuförtiden). Tittade på priserna på förmiddagen, då fick jag ett nattåg upp på söndag den 14e augusti för ca 1100Kr. Av någon anledning bokade jag inte just där och då... Sicken tur alltså! För Amanda kom med det lyckliga beskedet att hon bestämt sig för att ändå följa med upp och hoppas på det bästa :) YaaY! Senare på eftermiddagen fick jag ett mail från CSN där det stod att de hade en kampanj med SJ, dagståg för max 295Kr och nattåg för max 395Kr. Kunde det bli bättre?! No way!


För bra för att vara sant.... t y d l i g e n!


När jag sedan på kvällen skulle boka biljett & ta tillfället i akt att betala själv för första gången över internet (eftersom jag var på banken i veckan och fixade lite bra-att-ha-tjänster). På SJ's hemsida stod det att där var biljetter på söndagen vid en bra tid men inte tusan gick de väl att boka!!! När man skulle klicka på sista steget så kom det upp ett felmeddelande om att biljetterna var slut. Men varför visar ni dem då som tillgängliga på hemsidan, VAVAVA? Åååh vad vansinnig jag blev! Vilken dag eller tid jag än ändrade till så kom samma meddelande upp. Visst, det var ett riktigt bra erbjudande och biljetterna försvann säkert snabbt. Men inte borde de väl försvinna på några timmar om de ska hålla i två månader till?! Arg som jag var så fick mamma greppa telefonen och ringa SJ's kundtjänst. Tur för dem att de hade öppet kl 21 på kvällen! Anledningen till att jag inte kunde boka biljetten var att det endast var en plats kvar i en herrkupé. Mammas förslag blev att jag skulle klä ut mig till man, SJ's kundtjänst skrattade så jag vet inte vad när hon sa det, hoho! Efter många om och men så fick jag tag i två biljetter tills på lördag. Vi kommer åka kl 12.57 från Hässleholm och byta i Stockholm för att sedan sätta oss på ett nattåg och vakna upp kl 08 i Luleå på söndag.


Idag har jag tillbringat dagen i badrummet för att rensa, kära jissenam vad jag har samlat på mig hårprodukter genom åren!!! Åter igen blev det en massa olika högar.. Värst var det nog att rensa alla mina nagellack. Som ni vet är jag helt nagellackstosig så där var inte liiite lack eller så.
Jag lyckades inte få med alla på bild, så är är en lite skara av alla! Flera som fick åka på tippen :)
I morgon ska jag och Amanda träffa Axel en sista gång innan vi åker, det ska bli trevligt värre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0