Jag blir så förbannad!

Jo jag lever fortfarande fast bloggen är lite död. Men se det som ett tecken på att jag har bättre saker för mig vettja ;)

I torsdags var det matte på morgonen igen sen skyndade jag mig hem för att hinna fixa lite mat och hinna räkna igenom övningstentan inför provet på fredagen. Tentan gick vi igenom på fredag morgon så jag hade koll på läget när läraren förklarade. Övningstentan klarade jag poängen på! På torsdagskvällen var det först CAPS, en kapsyltävling där man ska kasta kapsyler i de andras glas. Prickar du en annans glas blir det en duell och den som förlorar duellen får dricka upp sitt glas. En mycket förenklad förklaring av reglerna. Som ni förstår skulle det helst vara alkoholhaltiga drycker i glasen... När deltävlingarna var över avslutades det med en final på STUK. Kvällens tema var Hugs, Candy & Rock n' Roll. Jag fick agera sminkös åt pojkarna :) Väl framme på STUK så blev jag galet otaggad så vi bestämde oss för att ta bussen hem redan vid 22 vilket visade sig vara ett mycket bra beslut! Var tacksam över det när jag vaknade på fredagen och hade en tenta framför mig.


När jag vakna på fredagsmorgonen finner jag en lapp på min dörr; "Moa du ska få byta rum till rum 7 på ovanvåningen". Eftersom jag hade väldigt bråttom till skolan för att vara med på genomgången av övningstentan så hade jag inte tid att fixa och dona med det då. När jag halvspringer genom vandrarhemmet mot bussen så blir jag stannad av hon som har stället. Hon frågar varför jag har tagit in en madrass på toaletten och sovit där med låst dörr. Jag fattar ingenting och säger att jag inte alls har gjort det. Då undrar hon varför min rumskamrat har sagt det till henne. Jag sov på pojkarnas rum och har inte ens varit i mitt rum under natten eftersom jag totalvägra att dela rummet med rumskamraten en natt till. Hon förstår ingenting och inte jag heller.. Min rumskompis har antagligen hittat på denna historian på grund av att hon inte lyckats öppna toalettdörren (den kan vara lite svår att få upp) men ändå har både madrass och täcke legat kvar i sängen?! När chefen på vandrarhemmet berättar detta för mig så har rumskamraten redan flyttat. Hon undrar även om jag noterat lappen som satt på dörren och visst hade jag det. Hon ville att jag skulle städa ur rummet på direkten eftersom de behövde rummet på förmiddagen. Då jag var den sista som flytta ur rummet så föll all städning på mig. Jag försökte förklara för henne att jag inte hade en chans att kunna fixa rummet för jag skulle till skolan och skriva tenta. Då tyckte hon att Tim skulle kunna göra det åt mig, för hon behövde ju verkligen rummet. MEN HA LITE FRAMFÖRHÅLLNING DÅÅÅÅ! Tim skulle också in till skolan och göra tenta men var helt underbar som stannade hemma från föreläsningen innan tentan för att packa ihop alla mina saker, flytta upp dem till ovanvåningen samt städa rummet! Vilket lyxliv jag lever...


På fredagskvällen var det finsittning på STUK, vi fick trerätters middag som vart supergod!


Jag fick annan förrätt än de andra eftersom deras innehöll mjölk - min var bra mkt bättre :) Sallad med något torkat rökat smulat kött, MUMS! De andra fick en torr västerbottenpaj!


Helstekt fläskytterfilé med klyftpotatis och rödvinssky (Y)


Bärpaj med glass :D


Kvällen blev toppenbra! Dock slutade den sämre då jag på natten är hungrig när vi kommer hem och jag vill ha en varm macka och inser att någon har tagit min alldeles nyköpta ost. Det visar sig snart att stulen mat har blivit vanligt på senare tid... Jag blir så förbannad! Vi har lika dålig ekonomi allihopa för tusan!!!!! Och ost är dyrt :(


Lite mingelbilder från bordet!
Nya sättet att dricka vin på, en matsked ska det vara!


Lördagen spenderades mest i sängen, på kvällen hade vi alldele6tra på schemat. Det var lite tävlingar, bland annat klädstrecket. Jag sammanfattar med lite bilder!
När vi skulle köra klädstrecket tog jag på mig alla ombyteskläder jag hade med mig vilket resulterade i denna fina utstyrsel!


Söndagen var riktigt slapp! Jag bjöd på middag, vi lagade curry&kål-köttgrytan tillsammans och den var uppskattad :) Riktigt många matlådor blev det med, frysen här består till största del av mina matlådor.


Idag är det måndag och vi har haft vår första riktiga lektion, dock inte med den läraren vi hade hoppats på! Tog en sväng på stan med Oskar efter skolan och när jag kom hem var det Tims tur att bjuda mig på mat. Han överraskade med stroganoff gjord på lövbiff, krossade tomater och champinjoner - riktigt gott!


Nu ska det sovas, har skola i morgon 13.00-14.30 !


Kommentarer

Hej Moa

Va taskiga de är som stjäl maten för dig. Sätt en lapp på kylskåpet med en fråga vem den skyldiga är, om inte så får de dåligt samvete. Ha det så bra och jag skickar sms från finland någon dag, jag är ju inte så långt ifrån dig då¨. Kramis Lisa

2011-08-30 @ 18:04:15
Moa Persson

Hej Lisa!

Det är det redan folk som har gjort, men det gör nog bara äventyret mer spännande. Ha en underbar resa! Hur länge är du iväg?

Kramkram

2011-09-01 @ 13:58:22
URL: http://isgran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0