VD VD VD ska jag bli!

heeejjjjj ;)))))<33333 fest :P:ppsN:PApapart!!!!!  kommer bli såååååå kuuuuuul!!!! har köpt 3 cider :P Kommer antagligen spåra ur totalt!!
// Mina nya vänner Oskar & Tim.
Ska försöka hinna med en liten visa här på bloggen, det är minst sagt full rulle! Det skulle man inte kunna tro om man befinner sig i världens ände - eller nästan iallafall. Å de rainade å rainade å rainade.........

Det har verkligen varit det sämsta tänkbara vädret här de senaste dagarna, vilket ledde till att jag masade mig till Stadium och inhandlade ett par fräsiga röda gummistövlar! Mycket nöjd, mycket nöjd och de har varit till stor andvändning.

Vi hade vår första mattelektion i fredags, gick helt okej faktiskt :D Även om jag inte hade fått min mattebok levererad då. Tur man har så fantastiska Iiiiiiare i klassen! (Vårt program är I-programmet = vi är I-are) På kvällen var det första sittningen, vår sektion som består av Industriell ekonomi och de som går öppen ingång. Tillsammans är vi nog över 200 pers - lagom! Vi hade schteeeek-tema. Lätt som en plätt för en pojk, men hur tusan är en tjej schteek? Jag lyckades tydligen ändå (Y) På sittningen som tillbringades på Bryggeriet - en restaurang och uteställe i ett. Hela stället var hyrt till oss så vi började med en bit mat, grekisk buffé (inget att rekommendera dock..) sen efter en massa sånger och tjohej så begav vi oss ner till nedanvåningen där det blev partyparty! Riktigt nice party blev det - såklart ;) Sedan blev det bussen in till stan för att festa vidare på STUK. Kvällen blev en tiopoängare och riktigt bra! Det är så det spritter i dansbenen bara jag tänker tillbaka på kvällen - sicken tur att jag ska få dansa idag med :D Vi kom hem vid ca kl 03 men då blev det matlagning vilket resulterade i en ganska kort natts sömn! Tur man bara är sådär glatt övertrött och skrattar när sömnen brister, hoho!

Idag hade det varit sååååååå skönt att bara ligga kvar i sängen och sova, men har man beställt personlig väckning så har man! Jag är glad att jag asade mig till skolan och var med på "Audition" som stod på morgonens schema. Det var lite som en skattjakt - vi fick ett papper med saker på som vi skulle fixa för att sedan visa upp för adeln och överphösarna. Vi anordnade en liten historia där alla spelade olika roller - blev riiktigt bra med tanke på att vi inte ens hann träna innan! Jag byggde ett rymdskepp och fick sedan agera en söt flicka som blev gravid för att sedan föra E.T. Det var en ganska rolig uppgift faktiskt. Efter det drog jag och Oskar hem för att fixa lite mat & sova ikapp.

Ikväll är det kärlekstema, det börja med Fråga Olle, sen speed dating, sen Love is in the air på STUK. Fråga Olle skippa vi, speed datingen hoppade vi också över då det blev filmtittande istället. Nu ska jag duscha och göra mig galet snygg för en utekväll och se om jag hittar någon kärlek där ute ;) Spännande värre. hohohohohoh!

Mitt liv är så galet underbart nu, folket på vandrarhemmet är störtsköna, klassen är hur go som helst och jag lever livet!

Förresten så är jag numera smålänning, trivs nästan bättre alltså! Nä men alla andra skåningar pratar ju verkligen skauuunskaa men nä - inte jag. Och vi har ingen smålänning så det har fått bli jag, eller lite iallafall!

Fick två pluspoäng igår, ett för att jag var duktig och skrev ner VD-låten (som är våran låt såklart) på min nollebricka. Det andra fick jag för att jag var Skåning!

Nu har jag inte tid med detta längre, har ju mycket att stå i alltså!


Kommentarer
Madelene

Hej!

Vi ska på sittning ikväll och behöver texten till VD-låten! Kan du fixa?? :)

Svar: Hej!Tusan vad skoj! Jag skriver ner vad jag minns, den brukar ju som sagt sjungas när man är lite luddig :)

VD VD VD ska jag bli,
VD hela dagen, styra företagen
bonus till de stora och skatt till de små
skynda på skynda på för nu ska VD-tåget gå

För HA-HA-HA det går ju så bra
för barnevik och wallenberg och kamprad och ja'

För HA-HA-HA det går ju så bra
för barnevik och wallenberg och kamprad och ja'


Det finns en längre version med men vi kom aldrig så långt ;)

Hoppas ni får en trevlig kväll!


Moa Isgran

2014-04-04 @ 17:34:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0