då var näst sista helgen förbi

Fredag
Tim var borta större delen av dagen för att fixa inför balen. Jag passade på att städa så mycket jag hann, som ni säkert har koll på ;) Han kom hem med två bitar entrecôte, hade hittat dem för bara 37kr! Det blev en riktigt mumsig middag!!! Sån sås som man kan göra på den stekskyn är svår att uppnå annars, mmmmmmmmmmums ;) Vi har nästan fått till allt i köket nu, jag saknar bara två tavlor bredvid klockan, annars är jag toppennöjd :)


Den nya tapeten :D Den är riktigt svår att ta kort på, för den skiftar glänsande i färg beroende på ljustet. Den borde upplevas - se det som en invit! Grymt snygg i vilket fall som helst :)



Lördag

Bilder från balen i lördags var eftertraktat så jag lägger upp de jag har tagit, där var även en fotograf på plats så när jag fått tag i dem så ska de upp här på direkten! Känner på mig att det blev några riktigt bra bilder där nämligen :)

Balen var mycket trevlig med ljuvlig mat! David var bäst och hann fixa en mask åt mig, många tack! Jag sammanfattar balen i bilder, lättast så :)



En sånhär töntig pussbild får visa hur frisyren såg ut från högra sidan!


Masken som David fixade åt mig, snygg som tusan!


Tim hade fått i uppgift att hålla ett tal till kvinnan, han gjorde det riktigt bra!
Innan han gick upp på scen så presenterade Johan honom;
"Tim är en vän till mig, vi går i samma klass. När vi träffades de första dagarna så pratade han om hur skönt det var att komma till en ny stad och vara singel. En vecka senare hade han skaffat tjej och nu bor de ihop... Välkommen upp på scen Tim"




Söndag
Bestod mest av städning, städning och städning! Men nu är allt dammsugat, moppat och dammat (Y) Vi såg även till att flytta på garderoben som står inne i klädkammaren. Någon (antagligen en man utan hjärnceller - för mkt öl kanske?!) hade skruvat fast garderoben i väggen. Visst det är väl okej för att den inte ska välta. MEN INTE TUSAN SKRUVAR MAN FAST DEN MITT I RUMMET! Garderoben gjorde att halva klädkammaren var outnyttjad eftersom man inte kunde häng upp några kläder på stången. Vi gav oss inte och fick till sist loss garderoben efter x antal svordomar. En annan man (som antagligen också var utan hjärnceller...) hade skruvat fast den i en träbit i väggen. En tredje man (som verkligen inte kan ha några hästar alls i stallet) hade lagt golvmattan runt garderoben - för jobbigt att flytta den!? Hur man ens kan utföra ett sådant arbete och kalla sig proffesionell är skrämmande! Vi har fårr garderoben flyttad och det känns som att vi fått en helt ny klädkammare :D Kanonas melonas! Vi avslutade denna lyxhelg med ryggbiff... Fredag - entrécôte, lördag - oxfilé, söndag - ryggbiff. Veckans mat känns inte lockande.




Måndag
Vaknade upp och insåg att det var -12°C ute, ljuvigt! Vi bestämde oss för att promenera till skolan istället för att ta bussen. Det var mysigt fast kallt om näsan. Ögonfransarna frös och blev helt vita, klibbade ihop ganska snyggt med. Men det var en riktigt skön morgonpromenad, det är ju trots allt en bit att gå.

Fick ÄNTLIGEN det efterlängtade smset från Telia att jag var välkommen att hämta min iPhone och lämna tillbaka min lånetelefon. Som tur var så var jag föreberedd (vilket jag varit i en vecka) och hade lånetelefonen nerpackad i ryggsäcken. Efter skolan blev det första bästa bussen till centrum och jag fick tillbaka min iPhone, eller en utbytesmobil. JIPPI!

Vi gick in i en av galleriorna för att fixa lite julklappar och så. Där står en tjej från en optikerbutik och erbjuder gratis snabb-synundersökning. Precis vad jag ville ha men har varit för snål för att boka! Det visade sig vara precis som jag anade, jag är närsynt. Så det blev en synundersökning bokad tills i morgon eftermiddag kl 16.

Ingen av oss orkade laga middag & vi hade en del kvar i matkassad = pizza!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0