Blod svett tårar

Vi har haft besök idag ! Mycket väntat och välkommet sådant :) Vi har nämligen haft målare och tapetserare här :D För er som missat det så ska köket få ett nytt ansikte. Porerna ska tömmas, rynkorna finslipas och fyllas igen. Sist men inte minst ska det bli lite ny makeup! När vi kom hem möttes vi av denna tjusiga syn :) Nu har de äntligen lyckats dra tummen ur baken och asat sin rumpa hit för att fixa.



Skulle diska upp så vi kunde börja laga middag, Gretas fina kopp gav upp hoppet och beslutade sig därmed att tappa örat och i samma ögonblick skära Moa så gott han kunde. Den lilla sadistkoppen lyckades skära mig på 2 av 5 möjliga fingrar. Tur jag har fina bamseplåster! Det slog mig även att jag nästan aldrig fått plåstra om mig själv. Har tappat räkningen på så många gånger jag fått fixa mammas sönderskurna fingrar. Så vi kan ju hoppas att oturen flyttade med mig till Luleå så du inte skär dig utan någon sjukvårdare i närheten mamma ;)


Till middag serveras det idag sallad! Tim kör på ceasardressing men jag har gjort min egna franska dijondressing :) Tänkte först göra en egen ceasardressing men när jag insett att den innehöll fisk så ångrade jag mig ganska snabbt!



Ikväll blir det andra bullar kan ni tro ;)



Kommentarer
mom

Synna Moa mom blåser på såren nu. Känner hur ont det gör. Tur att du har fler koppar. Hoppas bullarna blev goda, fick Tim baka ut dem???? nu när du var skadad hi hi

hug mom o dad

2011-11-07 @ 22:05:04
Sofia Karlsson

Man kan ju göra utan fisk, vi har aldrig fisk i vår dressing. :)



Puss

2011-11-09 @ 04:43:22
URL: http://sofiaemilykarlsson.bloggplatsen.se
Anonym

vad gott.D

2011-11-09 @ 06:20:28
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Moa

Sofia!



Har du något recept på den dressingen som jag skulle kunna få då? Jag letade som tusan men kunde inte hitta något som inte innehöll fisk. Jag måste ju göra min egen för att få en laktosfri :)



Pusssis! Skype snart?

2011-11-09 @ 12:49:46
URL: http://isgran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0