presentdag!

För er som inte fattade vinken så är det ju Moa-dagen idag :) Moa hela dagen! Tack så hjärtligt för alla grattis-på-namnsdagen-hälsningar, man borde ha namnsdag oftare! Har pratat både med moster, mormor, farfar, syster, pappa och mamma, happy happy :)


Fick ett fint kuvert av mum&dad :') "Du är allt det som du inte trodde var möjligt"

Det låg även ett riktigt stort paket på bordet när jag kom hem, när klockan var sisådär runt 17.... Jag som älskar överraskningspaket blev helt till mig! Såg direkt vem avsändaren var, en handstil som inte går att ta miste på ;) Paketet innehöll alla dessa små söta sakerna och doftade ljuvligt av tepåsarna

Det är söta små badskummisar och en skrubbis som Tim ska få skrubba min rygg med! Paketet var från min kära saknade syster :) När jag ringde för att tacka henne för att hon gratulerat mig på min namnsdag fick jag som svar "Har du namnsdag idag?", att man lyckas pricka dagen så rätt är ganska bra!

Tim var duktig och tvättade idag. Eller ja, han fick knappt godkänt på tvättningen. När jag kommer hem möts jag av denna vackra syn..

Det som ligger utanför korgarna är ren tvätt sen förra gången han tvättade och det som ligger i tvättkorgarna är ren tvätt. Undrar om han tror att det ska växa ut ben på tvätten så den ska promenera till strykbrädan och sen vidare till garderoben?! Vart vi ska sova i natt kan man också undra.. Spännande!

Kvällens middag blev efterlängtade hemmagjorda hamburgare!

Hamburgare - 4st stora
400g oxfärs
1 ägg
Lawry's seasonsalt
Salt
Peppar
1 msk ketchup
lite chilisås

Blanda ihop till en smet och forma burgare. Ett tips är att lägga dem på blöta skärbrädor när du format dem klart, se till att få dem fasta! Ha kallvatten på händerna när du rullar dem så blir du inte lika kladdig.

Tips på fyllning;
Stekt lök
Smörstekta champinjoner
Sallad
Tomat
Hamburgerdressing
Majonnäs
Ketchup
Salt & peppar

De smörsteka champinjonerna förgyller hela burgaren, ett hett tips! Färska champinjoner ska det vara :) Och glöm inte att steka burgarna ;)


För resten av kvällen är det pluggeli plugg plugg som gäller, precis som för resten av helgen! Nu ska jag koka mig en kopp te och testa det nya jag fick av yster.

"Let everybody be better than you" - Pyttsan heller!

Fast i morgonkväll ska vi göra något alldeles speciellt... ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0