Tog en snabb visit till paradiset

Tog med min kära för att flyga hem till skåne i torsdags. Luleå -> Sthlm-> Köpenhamn ----> OSBY! Där möttes vi upp av min älskade och enormt saknade syster och hennes underbara familj. Lyckan var på topp, nästan! En sabb visit hos mormor & morfar, "Guuuuud i London" vad jag saknat er! Sedan bar det av långt långt ut i skogen till mitt pepparkakshus och mummi & pappi! Kramkalas utan dess like :) Kvällen spenderades med kortspelande och god mat! En massa massa mys med mysigaste bäbisen Caspian också såklart. Helt ofattbart vad snabbt han växer!



Fredag
Efter en lyxfrukost blev det en snabbdusch för att sedan köra en runda till byn. När jag kom upp ur duschen och skulle klä på mig inser jag att jag åkt hemifrån utan ett enda par byxor med mig... Hur smart får man lov att vara egentligen?! Det gav mig bara ett val, dags att köpa nya jeans med andra ord! Så fick det bli.

Kl. 12.30 var det dags att hålla föredraget för treorna på Ekbackeskolan. Det var riktigt kul och gick galant! Verkade som att en del var ganska intresserade av att plugga vidare, får hoppas att de vågar klippa av navelsträngen och flytta hemifrån - helst till Luleå då såklart ;)

På kvällen var vi bjudna till Bälla & Henke på middag, närmare bestämt fajitas! Det var en riktigt lyckad kväll, så glad att få se er igen :) Vi körde igång att spela "Med andra ord" och det visade sig att jag tydligen inte alls var någon mästare på det, åtminstone inte just då.. Skoj var det iallafall och nu står det spelet på önskelistan! Efter lite förfest hos Bälla & Henke med Jenny & Robin begav vi oss till IKEA's aktivitetshus för att se på IKEA-rocken då det var final. Vi möttes av många konstiga blickar då tydligen alla kände alla för att alla, utom vi, jobbade på IKEA.. haha! Men har man kontakter så man lyckas komma med på listan så har man ;)




Tim förstod inte när jag förklarade denna brickan med "min favoritdryck"..


Inte lätt att nå upp till godishyllan alltid..






Lördag
Vaknade av att My kom upp och lämnade en kelen och gosig Caspian i sängen. Det var så mysigt som det bara skulle kunna bli! När Tim väl vaknade blev han lagom chockad av att se en bäbis i sängen, han hade inte ens märkt att My kommit upp med honom. Efter ett antal pårop nerifrån köket fick vi ge upp vårt mys och gå ner för att äta frukost. Riktigt bortskämda blev vi med äggröra, bacon, juice, te, kokt ägg, you name it!



Mina favoriter!

På kvällen kom mormor & morfar och farfar på besök. Vi åt god mat och hade det sådär mysigt :) På kvällen blev det ytterligare lite kortspelande, vissa fuskade mer än andra...

En söt man med fluga!





Bättre kan man inte ha det



Söndag
Syster och hennes familj begav sig så tidigt som möjligt för att hinna köra hem innan den hemska stormen anlände. Är glad att vi kommer att ses igen om tre veckor, tiden kommer gå fort :)




Vi fick trevligt besök av Amanda som kom men en hel kasse fika! MUMS :) Såklart fick vi ju spela en omgång Tjoo även nu. Gissa vem som tog hem vinsten? ;) höhö! Efter lite glögg och kortspel fick hon bege sig hemåt för att ha en chans att komma hem.

Jag & Tim plockade upp böckerna och började plugga. Vi belönade oss sedan med ett riktigt skönt bastubad. För att kyla ner oss gick vi ett varv runt huset och det var då inte långt ifrån att vi blåste iväg! Mamma blev en duracellkanin med matlagningen när vi fick reda på att strömmen gått i Osby. Att vi har ström men inte de i Osby har nog aldrig hänt någon gång så det var på tiden! Middag fick vi, en riktig gourmetmiddag lagad av den bästa av alla kockar :) Ryggbiff och raggmunkar med sås och asiatiska grönsaker!




Måndag
Fick gå upp tidigt för att hinna packa, äta och säga hejdå till mormor & morfar innan vi tog ett tåg sisådär 2 timmar tidigare än vad vi skulle gjort i vanliga fall. Det hade trillat en del träd på vägen alltså... Dock inte riktigt lika fint plockepinn som det var efter Gudrun, men nästan. Känns nästan som en vardagssyn nu. Tycker det är helt ofattbart underbart att vi lyckades behålla strömmen, värre var det med telefon och internet. Men det var inte så konstigt när telefonledningen var av på några ställen.. (Med andra ord ska det bli skönt att komma upp till Luleå..)

Tåget som vanligtvis tar ca 1.5 timmar tog över 3 timmar och vi som hade såååååå gott om tid fick plötsligt springa mellan spåren och lite sådär halvbråttom. Väskan som tydligen vägde 6 kg för mycket slank igenom bagageinlämningen på Kastrup och vi promenerade bort till gaten.


Passade på att plugga en timme på flygplatsen..


Lyckades få platserna längst fram (Y)


OCH DET HAR SNÖAT :D

Och nu sitter vi här i vår lägenhet och njuter :)


Kommentarer
Lillbell

Mycket kul att träffa er, vi syns till julgranada ;)

2011-11-29 @ 18:48:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0