Säg det till alla, jag är på väg!

Nu har jag hunnit baka både pizzabullar och scones..
Och de var precis lika goda som de ser ut att vara :)


I torsdags hade vi projektmöte hemma hos Marcus och ni kan inte gissa vad han bjöd på...
... nämligen GLÖGG! Det var sagolikt gott och jag ska inhandla det så fort jag bara kan :) På onsdag är det jultema på STUK, ni kan räkna med mig där. Det skulle vara glögg, pepparkakor, julpynt och allt det där som det ska vara. Får se hur många jag lyckas få med mig! Kul att det finns fler julgalna människor än jag.


David följde med mig hem efter projektmötet för att plugga matte. Eftersom jag pratat så mycket om de där skrabbeluckerna så fick vi för oss att baka det till kvällsmat. Det blev godkänt och mycket gott! Billigt och bra också :)
I torsdags hade vi smått hjärnsläpp, vi hade tagit upp oxfärs ur frysen för att laga spaghetti och köttfärssås. Men då jag redan ätit det två gånger på en vecka var jag inte alldeles för sugen.. Jaha, vad kan man då trolla fram med oxfärs?! Vi bestämde oss efter många om & men för att göra kebabpaj/tacopajen. Det blev hur gott som helst och jag fick gärna laga det fler gånger :)


Tims familj kom upp i fredags, det var så underbart att äntligen få träffa dem som man bara har pratat med på telefon! De var så söta och hade med sig en massa presenter till oss, supermysgt! Jag fick en ursnygg t-shirt, limegrön såklart :) Hans mamma hade rengöringsprodukter vilket var precis vad vi behövde!


Vi hade en riktigt mysig helg här! I lördags gick vi ut med hans bror, inte det bästa draget tråkigt nog...


Nu har vi bokat flyg hem över jul, det ska bli så skönt att få komma hem & bli lite ompysslad av mamma och pappa :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0