SE UPP I BACKEN!

Igår berättade jag ju aldrig om helgens höjdpunkt! Vi åkte nämligen till Norrbottens största alpina skidbytardag för att se om där fanns något passande. Det var bra mycket bättre än vad både jag & Tim hade förväntat oss! Det bästa av allt var att där fanns ett stort urval splitter nya skidor och hjälmar till riktigt reducerade priser. Precis vad jag ville ha :) Och visst hade jag både skidor och hjälm på axeln när vi gick där ifrån, det matchades med ett riktigt stort leende hos mig! Skidorna är egentligen litta för långa, men de i rätt längd vart vita med lila blommor - nä fy tusan, någon måtta får det vara! Så det blev ett par läckra svarta Nordica Carvingskidor för 2350:- nypris var ca 5000:-! KAPELI KAP :D Hjälmen gav jag ynka 500kr för (Y) Även den splitter ny och galet skön :)
Nu kan ni tro att jag är redo, så se upp i backen - sju hål i nacken!


Idag hade jag och David bokat in oss på en lunchföreläsning för att bli studentambassadörer. Det innebär att man åker hem till sin gymnasieskola och berättar om Luleå Tekniska Universitet och om hur livet som student vid ett universitet/högskola är. Ännu har jag inte kommit till det bästa, de betalar resan åt en PLUS att man får 600kr om man lyckas få komma in i ett klassrum och prata. Ja, ni läste rätt och det är alldeles för bra för att vara sant. Så det var klart att lilla Moa ska bli studentambassadör. Inte nog med det, vi fick lunch på utbildningen också....
... och ja, jag lyckades klämma ner hela!


När vi sedan hade vår sista ekonomilektion på eftermiddagen var där ett gäng studenter på väg ut med en rullvagn full av kaffe, smörgåsar och wienerbröd. "Ta för er om ni vill ha!" Ni kan nog knappt ana rusningen ner när ett gäng studenter hör ordet "gratis". Ibland ska det löna sig att komma i tid! Att de var alldeles varma och nybakta gjorde inte saken sämre :D


Till middag fick jag äntligen....
(Visst är mitt pyttestekjärn sött!)

... mina efterlängtade hemmalagade hamburgare!


Tim har föresten varit duktig och satt upp lite bilder här hemma. Jag hade alla ramarna förberedda hemifrån så nu efterlyser jag bara lite bilder på honom!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0