t e n t a n ä s t a

Att jag inte har berättat att det snöade häromdagen är ganska sjukt! Jag hann ta ett bildbevis innan snön var ett minne blott


Igår när Tim skulle koka ris till sin middag sa min thailändska riskokare för 100kr plötsligt pang. Vet inte vad det kan betyda på thailändska men tolkar det som att han har gett upp och gått i pension vilket innebär att jag kommer att hjälpa honom till graven.

Hejdå min kära vän, du överlevde trots allt 3 kokningar........

Synd att du ska vara så attans snygg bara!

Idag har dagen återigen bestått av matematik. Tenta i morgon kl 09.00-14.00, så håll alla fingrar & tår du har för mig så blir jag glad :) Lagade den enda fiskrätten jag äter till middag idag för att göra ett sista försök att höja intelligensen innan provet!

Moas ugnsbakade fisklåda
1    paket findus torskfilé
1    knippe dill
5cm purjolök
2 tomater / flera små cocktailisar
smör
potatis

Smöra en ugnsfast form och klicka ut smör i formen. Hacka dill, skiva purjolök och tomat. Lägg ett lager purjolök underst i formen, sedan lite dill. Lägg skivor av torskfiléblocket ovanpå bädden. Täck filén med resterande purjolök och dill. Lägg de skivade tomaterna överst med lite smörklickar. Salta & peppra. Gräddas i ugn på 200° i ca 25-30min. Serveras med kokt potatis!




Att det endast blev en pytteliten fiskbit kvar efter middagen tolkar jag som att det var gott ;)

Nu ska jag slappna av med Hitta Nemo i sängen innan jag somnar så jag kan få tankarna på något annat än mattestress! En kopp te ska det bli med, måste testa äppelpäppel som jag fick av Amanda.


Kommentarer
mom

LYCKE TILL MED TENTAN, ÖNSKAR ER BÅDA SUPERTUR..

DET ÄR NI VÄRDA MED ALLT PLUGG NI GJORT.

HÅLLER BÅDE BÅDE FINGRAR O TÅR. SKA MED ANDRA ORD HA DET GÖTT IMORGON

KRAM PÅ ER MOM O DAD

2011-10-25 @ 23:17:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0