hej yrsel, illamående och skallebank till tusen!

Ni anar inte hur gott jag har sovit i natt! Tänk att slippa trängas och att inte ens kunna släppa en fis utan att du trillar ur sängen till att kunna snurra flera varv, en underbar känsla. Vaknade fem minuter innan klockan ringde, alltså 06.10 i morse. Enligt mina planer skulle jag gå upp tidigt för att hinna duscha! Duschen som är precis intill rummet är öppen igen efter vandaliseringen så min plan var ju att lätt kunna smita in där på morgonen. Icke sa nicke! Där var det någon annan som glatt duschade, jag gick till ovanvåningen för att undersöka nästa dusch men hör redan i korridåren hur det skwätter vatten där inne - nähä då var den också upptagen! Jag sprang till den tredje duschen i hopp om att där kaaaaanske var ledigt. Oh noooo! Efter en liten motionsrunda på vandrarhemmet ställde jag mig otåligt utanför den närmsta duschen med tanken att när den duscharen väl är klar, ja då ska det minsann o da vara min tur att bli ren :)


Skolan 8.15 började med en ekonomiföreläsning. Efter föreläsningen lånade jag och David cyklar från några i klassen för att ta en sväng till Vänortsvägen och kolla in lägenheten han blev erbjuden. Det tog sin lilla tid att hitta den men vi lyckades, t a c k v a r e m i g! Blev illa imponerad av mitt lokalsinne där, jag som inte ens har något.. Lägenheten var förvånansvärt liten, men kanske bättre än ingen alls?!


Sedan var det dags för matte! När jag satte mig i matematiksalen tappade jag plötsligt synen, det var omöjligt att fokusera på vad läraren skrev på tavlan och jag kunde inte ens se vad jag skrev i mitt block. Det var precis som svarta hål i synfältet. Samtidigt blev jag extremt yr och illamående, tanken om migrän slog mig ganska snart. Jag funderade på om jag skulle försöka lämna klassrummet och ta en buss hem men när jag reste mig upp var jag illa nära på att falla ihop så jag satte mig försiktigt ner igen. Jag lyssnade på vad läraren sa när han skrev på tavlan och gjorde mitt bästa för att försöka skriva ner det i mitt block. Lite svårt när jag varken såg vad han eller jag skrev (det syns nu i efterhand kan jag lova!). Efter hans genomgång avlägsnade jag mig från klassrummet. Ringde mamma och symptomen var den samma som när hon fick migrän, jag har aldrig haft det innan så jag är inte så uppdaterad på den fronten. Hade hoppats på att jag skulle slippa bli det också! Jag begav mig till Ica i hopp om att de skulle ha den där mirakelmedicinen som de gjorts så mkt reklam om, Eeze eller vad den skulle heta. Där fanns då inget & närmsta apotek ligger i stan = på tok för långt iväg.


Jag fick för mig att ändå försöka äta lite av matlådorna vi hade med oss. På vägen till matsalen tappar jag känseln i vänstra handen och tappar därmed påsen jag håller i handen. Känseln i käken pch tungan försvinner och i takt med att känseln i vänstra armen kommer tillbaka så försvinner den i högra armen. Det kändes ganska läskigt faktiskt, inte något man känner varje dag. Ovanpå detta hade jag kvar min extrema skallebank och yrsel.
Nästa anhalt blev vårdcentralen som ligger precis vid skolan. Där kom sköterskan fram till att jag antagligen hade fått ett blodtrycksfall. Hon tog trycket på mig när jag kom, då visade det 103/67. Efter att jag vilat en liten stund så tog hon det igen, då visade det 97/65. Båda värdena var tydligen väldigt låga. Jag vilade hos henne i va 40 min innan jaga bestämde mig för att försöka ta bussen hem ihop med Tim.


Väl hemma somnade jag i ca 3 timmar och nu mår jag en aning bättre, men känner mig som en urvriden sur disklase!


Chefen på vandrarhemmet bad mig att städa mitt rum (det jag flyttade ut från igår) under kvällen. JIPPI, tredje rummet jag åker på att städa. Jag har totalt spenderat EN HEL natt i det rummet, ja kära jissenam vad jag lyckdes lorta ner det då. Eller så var det inte jag som gjorde det utan de som bodde där innan mig och bara slapp städa.



Yeaaaaahoo nu är det jag och snabeldraken som tar oss en sväng om på dansgolvet innan det är Herr Mopps tur att anta utmaningen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0