bidibapabeng bidibapabeng bow!

C h a n g e d  p l a n s - ändrade planer!

Ingen flytt här inte! Surfade runt lite förra veckan och tog reda på vad det var som skulle städas när man flyttade ut ur en lägenhet... Jag höll på att trilla baklänges samtidigt som jag gjorde tre kullerbyttor i luften så mycket som skulle städas!! Enligt hon som skulle flytta ut ur lägenheten lät det som att de bara var att torka av lite och dammsuga golven. Oh no.... Kan ju försöka räkna upp en bråkdel bara för att ni ska förstå vad jag pladdrar om;

Golvbrunn rensas

Rengöra ugn + spis + bakom

Frosta av kyl & frys

Torka alla lister

"Glöm inte torka ovansidan på dörrarna"

Städa förrådet

Moppa alla golven

Rensa fläkten

...........

.....

...



När jag läste det första på min lista bestämde jag mig ganska snabbt för att detta inte är något för mig, jag är lurad! På fredagen skulle jag & Tim möta upp henne för att få nycklarna och lite så så vi kunde börja städa. Tim hade föreläsning så jag fick med mig min snälla kompanjon David istället :) Vi gjorde ett smart drag och promenerade från skolan, för att ta reda på hur lång tid det tar att gå mellan lägenheten och skolan. 15-20 min får man räkna med, nu tycker jag det låter hur kort som helst jämfört med tiden man lägger på pendling fram & tillbaka från vandrarhemmet/Gammelstad. Men när det är sådär -30C ute så är jag inte säker på att jag kommer att tycka att sträckan är lika kort längre ^^


I vilket fall som helst så mötte jag & David upp lägenhetskwinnan och jag berättade som det var, att jag inte var intresserad av att städa när jag läst hur mycket som skulle göras. Hon var okej med det som tur var. Hon visade lägenheten en gång till och ja det hade nog tagit mer än en helg för mig att städa den... Jag passade på att ta lite bilder åt er :) Här är bilderna före - innan jag satt min touch på lägenheten!



Min ingång, balkongen längst upp till vänster är min. Fina grillkvällar där i sommar - jaaa!





Mitt stora kök! Åh vad det ska bakas & lagas mat här :D





Fondväggen i vardagsrummet & hallen



Jag passade på att kolla gardinstänger, låtmått, duschdraperifäste och lite sånt inför IKEA-resan.


I lördags var det IKEA som gällde, upp och hoppa kl 06! Bussresan tog ca 2 timmar. Tänk att jag just har varit så nära Finland jag kan vara utan att ha varit i Finland :) På bussen på väg dit fick vi information om att de som skulle lasta stora saker på bussen fick göra det mellan 13 och 13.30. Vilket innebar att vi fick bokstavligt talat "springa" igenom IKEA och ta de stora sakerna vi skulle ha. TUR att jag gjort upp listor på allt som skulle köpas och att vi visste precis vilka möbler vi skulle ha :) Vi roffade åt oss en soffa, säng, två byrås/hyllor och ett kontorsbord. När vi krånglat oss igenom hela IKEA för första gången och betalat så skulle vi in med allt i bussen. Busschauffören tittade på oss och skakade huvudet, han tyckte vår säng var på tok för stor.... Eftersom skolan lovat att frakta hem alla våra saker vi köpte så fick vi kontakta den ansvarige för resan och sedan fick vi informationen om att vi skulle in med sakerna på IKEA igen och lämna in dem vid hemkörningen så skulle de komma med en lastbil på måndag. Kö - kö - kö - kö!


Efter ytterligare två rundor på IKEA så sprang vi till bussen.. 10min innan den skulle köra var vi framme, hade varit lagom spännande att vara fast i Haparanda ;) Dödstrött och tom-peng-pung åkte jag hem med ett leende på läpparna!


Ett litet utdrag av vad som handlades på IKEA...




I söndags var det en slappedag med mys och plugg! Har hittat en toppensida på internet som har all matematik jag behöver just nu. De förklarar enormt bra med videos och går igenom varje steg i uträkningarna! Där spenderade jag hela min söndagskväll :)


Igår, måndag var vi riktigt effektiva måste jag säga! Vi fixade en hyrbil och ett släp - för endast 100 riksdaler. Allt för att kunna frakta sakerna vi köpt på IKEA (då de levererades med en lastbil till skolan). Jag fick lov att låna förrådet till lägenheten så dit var vi tvugna att ta allt :) Vi hyrde ett riktigt vrålåk, en Volvo 745 - sicken pärla..... Det gick bra så länge den rullade vilket den hade lite problem med till och från^^


Jag & Tim tog oss en raggarrunda till lägenheten med släp och säng. Vi insåg ganska snabbt att vi inte skulle klara av att bära upp sängen till andra våningen ensamma. David & Oliver var enormt snälla och kom för att hjälpa oss bära alla saker - ni ska få en god middag sen ;)


Nu är förrådet FULLT med allt från soffa till säng och garderobsförvaring! Känns skönt att det är på rätt ställe iallafallen :)


Tänka sig att i just detta nu sitter mum&dad i bilen påväg HIT :D Fast jag tror inte på det förens jag ser dem här ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0