När man inte kommer på någon bra rubrik

Ni kan ju inte ana vem som vann på tjoo igår? (Jo klart ni kan, om inte jag vunnit hade jag ju inte nämnt något... ;)) Jag gjorde egna äpplechips igår, smarrigt värre :) Kostar skjortan i affären och blir bra mycket godare om man gör dem själv!


Idag har vi pluggat hela förmiddagen. Vi tänkte göra köttfärssås till lunch på färs som Tim redan stekt i veckan. När jag börjar steka färsen ihop med lite lök så nämner jag att jag tycker att det luktar tacos. Men vi kör på och häller i lite krossade tomater och det som krävs för att få ihop en köttfärssås. När vi sedan smakar av så smakar den tacos, då går det upp för geniet Tim att det visst var tacofärs. Godare köttfärssås har jag smakat och lär inte göra om misstaget :) så tokigt det kan bli! Vi var ute och gick en sväng som paus i pluggandet och ni anar inte vilket fint väder vi har och har haft idag! Det har tillochmed börjat komma lite grönt gräs vid huskanterna, en och annan krokus skymtas så det känns som att våren faktiskt är påväg.

För en stund sen åkte Tim in till stan för att möta upp sin vän William som ska vara här tills på tisdag. Nu står de ute och grillar och jag njuter med en kokosdrink. Nya favoriten! Nästan i klass med rom & cola, men bara nästan! (Det där läste du inte mormor..:))

Förutom en massa massa kött så ska det grillas aubergine och squash!


Grillmästarna vid den största grillen någonsin, snyggaste iallafall!

Visste ni att SM i undervattensrugby spelats i Lönsboda simhall i helgen, fick reda på det idag och blev faktiskt lite imponerad :)

Just nu önskar jag inget annat än att jag satt i ett flygplan på väg ner mot skåne för att sedan sätta mig på ett tåg ner mot Lund och mina underbaringar. Jag funderar tillochmed på att helt skippa valborg för att inget kommer någonsin komma i närheten av den klass som Lund håller. Ska det vara valborg så ska det vara Lund, that's it! (Okej, Östanå hade nästan varit mysigt det med, om det varit som förr i tiden)

Jag har glömt en överraskning! Eller ja det var galna Ida som ringde mig förra veckan och sa att hon skulle till Luleå med skolan. Hon undrade om hon fick stanna några dagar extra så att hon kunde komma och hälsa på (mest för att inspektera pojken kanske ;)). Jag blev alldeles toklycklig! Så nu får det pluggas stenhårt så jag har tid att njuta medans hon är här :) FRASSPR !!




Kommentarer
Ida

Jaaa jag kommer kanske lite för att titta på pojken, men mest för att krama dig!! Den där kokosdrinken skulle jag med vilja testa om det går för sig.. ;) Åhhhh vad jag hade velat att du skulle vara här hos mig i Lund imorgon. Längtar till nästa måndag! <3

2012-04-29 @ 20:04:06
mom

Hej Gumman! Jag tycker nog att Öatanå varit bra mycket närmare mom and dad. Next Week BIG Marguritas for mom and dad. Härligt att Ida kommer o hälsar på. Va snäll mot killarna. hug to Tim

Puss mom dad

2012-04-29 @ 22:23:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0