Nya lyan under förändring

Den senaste tiden har bestått av städ, pack och flytt. Från morgon till kväll! Igår lämnade jag tillbaka nycklarna från den gamla lägenheten och håller just nu på att bo in mig i den nya. Jag har fått otrolig hjälp av min rara mamma som har flyttat hela veckan då jag inte orkat allt jag skulle hoppats på. Den nya lägenheten var förfärlig, vi hade kanske hoppats på att det bara räckte att städa lite för att sedan kunna flytta in. Den är i ganska gräsligt skick allmänt också, men det håller vi på att ordna upp.

Ovanför kyl & frys.


Bakom badkaret...


Under badkaret.

Golvbrunnen var välrensad, eller?
 
Vi fick lägga några timmar i badrummet för att få det brukbart så att säga.. Jag har beställt nya tapeter till vardagsrummet och ett av sovrummet, det som ska bli vårt pluggrum. Tim lyckades få till det så att tapetarsnubbarna skulle kommit igår men de kom inte förens idag. Dock bra mycket bättre än om de skulle komma om tre veckor :) Så nu är arbetet påbörjat och i morgon är förhoppningsvis tapeterna uppe på väggarna! Fast de har slarvat, och det ska de få fixa först ^^. Det ska bli så skönt när det är tapetserat och klart. Just nu har vi tryckt in möbler från tre rum till ett rum - vårt sovrum. Så det är gaaanska trångt kan man säga. Såhär såg ett av rummen ut innan det började tapetseras..
Inte sååå fräscht precis. Men det ska bli :D
 
De som såg oss flytta i lördags måste ha fått sig ett gott skratt. Det skulle gå fort och det var inte allt för lätt att få ut sakerna ur lägenheten. Vi monterade nämligen dem inne i lägenheten och hade väl hoppats på att inte behöva montera ner dem alldeles för mycket. Sängen var ganska problematisk men vi chansade och tog den över balkongen och det lyckades även om det var en mycket äventyrlig och farlig lösning.
 
Det är skrämmande nära skolan, tar jag tio steg ut från lägenheten så ser jag skolan. Det bästa är att alla lektioner jag ska ha denna läsperioden är i byggnaden som jag har närmast till ;D Idag har vi börjat plugga på tentorna, än så länge är det skoj :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0