Spöksnor

Gårdagens middag ser kanske inte mycket ut för världen men det var den för smaklökarna! Riktigt mumsig kantarellrisotto med rostbiff :) Med gott Biffsalt från Gotland och riven parmesan blev det ännu godare!


Idag när jag vaknade blev jag helt hispig när jag insåg att jag hade missat att se julkalendern på sin originaltid. Jag missar årets första julkalender alltså. Inte bra inte bra alls tänkte jag, jag som har gått & längtat efter den sååå länge! Ida påminnde mig om att den går att se på internet via svtplay. Det tokigaste av allt är att jag inte hade en enda tanke på att jag faktiskt inte ens äger en TV så jag hade inget annat val än att se på svtplay hur jag än skulle göra. Det blev ett gott skratt iallafall :) Jag gillar inte riktigt att de har med råttor i julkalendern men annars får vi se om den kan bli bra. Det känns svårt att slå förra årets julkalender, den var riktigt bra!

Jag har letat länge & väl efter min adventsljusstake och nästan trott att jag inte skulle lyckas hitta den innan den första advent som är alla redan i morgon. Men jag hittade den, dock på ett aningen konstigt ställe. Nu är den iallafall dekorerad och på plats på köksbordet :) Nu är julstämningen på topp! Våra nya mysiga möss gör oss sällskap också :)






Tim har jobbat hela dagen och jag har varit hemma & pysslat lite med julpyntet och pluggat en hel del. Den där fjärrkontrollen börjar få knappar nu, krångligt värre :) Tacka vet jag att få leka med lera! Tur att jag ska få göra det nästa läsperiod :) Vi lagade hemmagjord pizza till middag idag med den tunnaste bottnen någonsin!




Tim blandade sig en Whisky Sour, han var aningen stolt över denna skiktningen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0