Världsmästare utsedd..

Igår blev det visst dubbelt firande! Både av alla hjärtans dag och av att jag klarade tentan. Vi passade på att fira det på Olivers med en god måltid. När vi kom dit hade de dukat upp supermysigt med rosor och ljus överallt och spelade romantisk musik i högtalarna :) Precis vad vi ville ha! (Eller jag iallafall ^^,) Lite mindre glada blev vi när vi hade satt oss och fick menyn - som var en enkel papperslapp med en "Alla hjärtansdag 3-rätters meny". Det visade sig då att de endast hade den menyn och inte serverade från den vanliga. Vi som visste precis vad vi ville ha, blev ganska besvikna. Till förrätt erbjöd de hummersoppa med krutonger, till varmrätt fick man välja mellan fisk eller oxfilé och till efterrätt var det chokladmousse med apelsinkräm. Vi funderade på att ta en annan restaurang men eftersom vi inte bokat bord på något annat ställe så vågade vi inte chansa så vi stannade. Det blev oxfilé och efterrätt för oss båda. Jag har kommit fram till att jag är på tok för kräsen när det gäller restaurangmat, och värre blir det ju mer jag själv lagar mat och gillar det. Att man ska stoppa gräs i och på allt har jag svårt för. Dock vägde det trevliga sällskapet upp allt, som tur var. Riktigt romantiskt var det :) Och det smakade helt okej trots allt. Plus att jag nästan lärt mig dricka rödvin. (Så Tuula, nästa gång ska du inte behöva köpa vitt till mig :))

(Ni ser gubben bakom Tim till höger, jag utnämnde ganska snabbt honom till vinnare av världsmästerskapet i näspetning på en restaurang! Efter att ha utforskat näsan med de fyra fingrarna så körde han ett varv till för säkerhets skull och avslutade med att klia sig i mustachen (alltså ett diskret sätt att plantera dem i mustachen))



Varmrätten som var Grillad oxfilé med whiskysky, potatiskaka och grillade grönsaker.

Dessert med chokladmousse och apelsinkräm på en bädd av champangemarinerade bär.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0