Inlägget som skulle kommit i fredags

Fredag
Sista dagen i backen och vi fick strålande sol! Det var nästan på tok för varmt dock. Snön blev tung och vi blev varma på två sekunder. Men vad gör det när solen ändå skiner så fint? :) Vi stannade och åt lunch, pizza idag igen för min del. Den sämsta pizzan jag fått här i Italien men dock långt ifrån den sämsta jag ätit :)



När vi sedan skulle ge oss ut i backen möttes vi först av denna fräscha gubbe som gärna visade lite hud. Han stod såhär och bara tittade hur länge som helst innan han tog på sig tre linnen... Kläderna hade sett sina vackraste dagar, men det hade nog gubben med!





De sista backarna vi körde i var som den värsta puckelpisten med blötsnö man kan tänka sig. Jag tycker dock det är härligt ändå, en riktig utmaning som tröttar ut benen en hel del!

Till middag blev det favoritrestaurangen Fornella, jag tänkte att jag skulle välja något annat än pizza eftersom jag åt det till lunch. Jag valde Cordon Bleu och det ångrar jag skarpt. Jag kompenserade det med gelatoglass till efterrätt, vilket magen inte uppskattade lika mycket :)



Till förrätt kunde man tydligen äta strimlade pannkakor i buljong, tvi katten!


Vissa lyckades få lite mer sol än andra under resan...


Denna fina skylten hittar man på toaletten..


Nu står klockan på 03.20 för att vi ska hinna upp och klä oss innan bilen bär av hemåt. Lång bilfärd men jag hoppas att den ska gå smidigt så vi kommer hem redan i morgon!


Hemresan gick kanonbra och jag fick två mysiga nätter hemma i Skåne med underbara människor innan jag for upp till Lule igår igen. Resan till Italien var underbar och jag hade lyckan att få spendera den med ett gäng härliga människor!

Jag har knappt hunnit avsluta den ena resan innan jag bokar nästa. Nu är flyg till franska rivieran bokat i sommar, ska bli såååå underbart och skoj :) Vilken tur man har som har en pojk med så snäll familj som bjuder med en!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0