Brrrrr, it's cold in here

Lördag
Helt plötsligt bestämde vi oss för att ta ett varmt och skönt bad så så blev det! Med lite serietittande, popcorn och varsin drink kunde det inte bli bättre :)



Kan hända att vi låg i badet lite väl länge, enligt våra russinfingar så var det så iallafall. Magarna kurrade lagom när vi hade badat klart så middagen påbörjades!


Ser nu att det inte alls ser aptitligt ut men det fick en tia av tio av Tim! En rätt som lär lagas med än en gång till, fast jag ska nog mixtra lite tills nästa gång för att bli riktigt nöjd.



Söndag
Idag har vi pluggat ekonomi precis heeeeeeeeeeeeeeela dagen! Det är seminarie på tisdag och då ska vår seminarieuppgift vara klar. Jag & Tim har gjort klart två av tre uppg idag så det känns kanon, det har tillochmed varit lite skoj.

Egentligen skulle vi haft en tjälknöl i ugnen i natt men då båda glömde bort det igårkväll så fick den åka in i ugnen i morse, den ska nämligen befinna sig där i ca 12 timmar.. Den är just uttagen och jag hoppas att den är lagom tillagad och kommer smaka bra efter någon dag i lagen!

Då ugnen var upptagen fick vi komprimissa med middagen. Det blev marinerad fläskkarré med råstekta potatis och baconlindad sparris. Mycket smakligt! Marinaden jag hittade på smakade även den riktigt bra. Med lite skvättar av olja, sweet chilisås, soja och vitvinsvinäger blev den kanon.


Till efterrätt - eller energikick - fixade jag en fruktsallad medans jag väntade på att middagen skulle bli färdig. Med ananas, äpple, apelsin och banan blev den smarrig :)


Och vet ni vad? Jag har ett tag undrat varför vi här på Björkskatan har det mycket "varmare" än vad resten av Luleå säger att de har. När jag har tittat på termometern på morgonen och den har visat på - 9 grader så har jag ju klätt mig efter det och i princip fryst ihjäl när jag kommit utanför dörren.. Väderleksrapporten har visat på sisådär -29 grader men icke så nicke. Tim har tyckt att jag varit jättetöntig när jag sagt att det varit så kallt ute och svarat tillbaka med att det bara är typ -9 grader.. Det visade sig att någon (nämner inga namn) har kommit åt farenheigtknappen.. Så det har i själva verket varit nästan minus trettio grader när lilla jag trott att det varit mindre än minus tio grader. Nästa vecka lär jag klä mig rätt iallafall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0