zzzZZZZzzZZ

Tisdag
Igår startade vi dagen med försovning! Klockan var ställd på en timme för sent, undra vem det var som ställde klockan....... Jag lyckades i alla fall vakna tio minuter innan klockan ringde. Väcker Tim med ett skrik i stil med "Tiiiiiiim, bussen går nu. NUUUUUUUU!". Så snabbt har jag aldrig fått upp honom ur sängen, det skulle lätt kunna missbrukas...

Vi fick med andra ord promenera till skolan i endast 26 minusgrader. Som tur var kom vi till skolan i tid, efter 35 minuters promenad :) tur var väl det eftersom vi hade vår redovisning av seminarieuppgiften i ekonomin. Läraren verkade gilla mig då han hela tiden "Bra Moa", "Vad säger du om det Moa" osv. Inte helt tokigt faktiskt :) Seminarieuppg har bestått av att vi fick uppgifter om ett företag (på 11sidor..) och sedan tre uppgifter till det. Jag och Tim löste de två sista uppg och de resterande fyra i gruppen löste den första uppg. På seminariet fick jag och Tim redovisa en av våra uppgifter. Det kändes bra då vi var en av de få grupperna som inte fick någon negativ feedback från läraren! Plus att vi lyckades se att han hade skrivit "+ Bra presentation" på framsidan av rapporten (Y) Galant!!!!

Jag missade min matte pga seminariet så jag satte mig på bussen hem efter en sväng på ICA. Ica gjorde mig riktigt besviken då de inte hade Fazers Wienernougat. Jag har nämligen lyckats luska ut att det är det ENDA chokladliknande saken utan laktos i. Tänk er ett liv utan choklad, det är hemskt! :(

Tjälknölen blev klar, eller den hade legat i lage lagom länge. Det firade vi givetvis med tjälknöl till middag! Till tjälknöl ska det serveras potatisgratäng, det har jag bestämt för så har det alltid varit och det är godast då. Alltså har jag gett mig in på att laga två rätter som jag aldrig någonsin gjort själv förut. Visst har man väl tittat & hjälpt till när mamma har lagat men det går ju inte att jämföra! I vilket fall som helst så blev både potatisgratängen och köttet EXTREMT gott, ja det smälte i munnen alltihop :D Och förresten, potatisgratäng är underskattat - det borde serveras oftare!


Sådär krämig och god blev gratängen, köttet blev alldeles lagom smakrikt!

Jag gjorde en lista när jag kom hem från skolan igår. Jag är helt list-galen! Jag tycker det är bra att arbeta med listor, mest för att jag älskar känslan när man får lov att stryka något som stått där. Det är ett tecken på att man gjort det man ska. Igår såg min lista ut såhär när dagen var över;

  • Göra klart 6.2 i matten
  • Läsa 6.3 i matten
  • Göra 6.3 i matten
  • Läsa caset som vi ska jobba med
  • Läsa igenom fördjupningsuppgifterna
  • Skala potatis
  • Skiva potatis

Jag är nöjd!


Onsdag

Jag har bara en lektion idag, den börjar 14.45. Trots det ställde jag klockan på 06.45 och tog den vanliga bussen till skolan, som om att jag skulle ha pass ett. Istället gick jag & Tim på gymmet. Idag blev det 30min på crosstrainern, lite mindre än i måndags då det blev 38min. Men jag är nöjd trots det. Jag har kommit fram till att det går bäst att träna när det är något roligt program på TV, i morse var det bara skräp! (De har en TV-monitor vid varje maskin så man kan kolla på TV när man tränar) När jag tränade i måndags så tittade jag på Hell's Kitchen, det var bra för när Gordon Ramsey skrek på de ynkliga kockarna i köket så låtsades jag att han skrek på mig att jag skulle träna hårdare.

 

Efter träningen smaskade vi i oss en fruktsallad som vi gjorde igårkväll, väl planerat :)

Det var riktigt gott och det behövdes!

 

Klockan ett ska vi ha möte med gruppsex. Med alla förutom David för han lever lyxliv och är & åker skidor i Österrike! Vi ska gå igenom case tre är det tänkt. Det handlar om två olika flygbolag i USA som arbetar på två helt olika sätt. Ganska intressant!

 

Fick en bildserie av syster precis..

"Såhär arg blir jag när du inte kommer och hälsar på! Saknar ju dig <3 Puss"

Jag saknar er!!!!

 

Nu skulle jag gärna ta en svängom hem till Skåne, i smyg. Skulle stoppa tiden och ta mitt privatjet ner på studs! Min vän Sofia har nämligen kommit hem från USA nu efter att ha varit där i ca 1,5 år.. Jag ska försöka locka upp flickorna till Luleå, får se vad jag kan locka med :)



Kommentarer
Sofia Karlsson

Åh, älskade Moa, vill så gärna komma på besök, om jag bara inte varit en fattig arbetslös och det hade varit så dyrt att åka till Luleå.. Men en dag ska jag komma, det lovar jag.:) Det är så underbart att vara hemma ska du tro. Men ser framemot att få flytta hemifrån jag också, ha mitt eget krypin, vart vet jag inte än, var ju sugen på Uppsala, men vet inte om jag kommer in där, annars blir det nog Kalmar om jag inte lyckas att få ett jobb som varar till nästa vår då jag hoppas på att komma in på polishögskolan.

Jag skulle kanske skicka ett mejl ist. fast långa kommentarer är rätt roliga med, det tyckte jag iaf i usa.. som jag bablar på, nu ska jag klä på mig för en familjepromenad ute i snön, hela familjen är samlad i osby idag.

Jag saknar dig min Moa!! Puss och kramar!

xoxo Sofia

2012-02-11 @ 10:50:26
URL: http://sofiaemilykarlsson.bloggplatsen.se
Moa

Du får komma så fort du skrapat ihop lite moneysar :) Vad är det du tänker läsa? Nej inte mejl, kommentarer är såååå mycket roligare! Lite ont om dem här dock :( Hälsa din familj så gott!



Kärlek!

2012-02-11 @ 14:06:24
URL: http://isgran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0