Första dagen i skolan

Kursen operations management verkar i nuläget vara riktigt intressant! Den handlar om;

"Systematisk design, styrning och kontroll av processer som
omvandlar input (i form av material, arbetskraft och energi)
till en output (i form av varor och tjänster) till interna som
externa kunder"

Det är en del "case" (fall) som man ska arbeta med i kursen gruppvis, vi kör vidare på vår gruppsex vilket ska bli riktigt roligt :)

Även matten var positivt överraskande, vi har fått en ny lärarinna som undervisar på engelska med brytning på tyska och inslinkning av lite svenska ord då & då. Jag hade redan innan lektionen listat ut att hon iallafall inte kunde gå i samma spår som vår förra lärare som bara översatte matteboken eftersom hon har undervisningen på samma språk som boken.. Hon förklarade på ett helt nytt sätt me egna exempel och tog därmed undervisningen till en ny nivå :)
Jag har just räknat både dagens och morgondagens uppgifter och känner mig riktigt duktig. Ska till skolan 1,5h tidigare i morgon och börja läsa igenom ekonomin. Tim läser ekonomikursen nu, den jag inte lyckades med i läsperiod 1. Lärarna har tydligen lagt om hela kursens upplägg och lagt till seminarier där de kan samla på sig tio poäng till tentan. De har nästan inga lektioner inlagda heller. Anledningen är att de som läste ekonomin förra perioden (alltså min klass och jag mfl.) inte klarade tentan, ca 50% kuggade och inga var alerta på lektionerna. Bra tänkt att ända upplägget måste jag säga! Är dock lite ledsen att jag inte är en av dem som läser ämnet nu :(

Idag har vi haft hamburgare till middag, mumsfilibaba! Vi har även tagit en promenad, riktigt skönt. Jag har blivit supersugen på att skaffa mig ett gymkort på anläggningen som ligger i skolan. Priset är dock läskigt högt, det kostar 3250:- för ett år.. De har gruppträningar som skulle passa mig alldeles utmärkt. Svårt val..

Nu ska det sovas, sjuhundra kvart i timmen ska det bli. Migränen är som bortblåst btw, känner mig bra nu :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0