I'm walking on sunshine!

Idag hade vi bara en lektion, matte pass två. Tro inte att man ligger på latsidan för det. Upp & hoppa, åka till skolan och plugga matte med David innan lektionen börja. Man hinner mer än man tror :) Efter matten tog jag en snabbis inom Ica och köpte mig själv en bukett tulpaner. Har fått en finfin idé som jag ska använda dem till nämligen.


Ett under har skett, när vi slutade mattelektionen och gick ut ur byggnaden blev vi bländade. Kan ni tänka er, SOLEN SKEN! Det är helt fantastiskt och åh vad fint det var :)

Här är den dock påväg ner igen

Mina händer gillar dock inte Luleå, de har blivit som torra fnösken. Så nu måste jag kleta hela tiden, lite som ett mardrömsscenario. Att vara kladdig är det värsta jag vet.


Till middag lagade jag kycklingfilé i grönpepparsås. Det var så gott att det inte går att beskriva!!


Tur som jag hade så blev det lite över..


KYCKLINGFILÉ I GRÖNPEPPARSÅS

4-5 pers

1 kg kycklingfilé kokas i lättsaltat vatten med hela vit & kryddpepparkorn. Låt svalna över natten, skivas och lägges i eldfast form eller braspanna.

Smält 3 msk smör
1 ½ msk         dillionsenap
1 ½ msk         krossade grönpepparkorn
6 msk              kinesisk soja
6 dl                 cremè fraiche
3 dl                 vispgrädde

Kokas ihop några minuter. Häll den varma såsen över filéerna. Gräddas i ugnen på 200° i ca 15-20 min.


Ni borde verkligen prova, enkelt, gott, billigt och funkar prima i matlåda!


På efterfrågan så kommer det bilder på tandblekningen. Jag är kanonnöjd!

Före


Efter


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0