Pluggfria helgen (Y)

Innan städningen i morse tog vi först en tripp till Willy's för att bunkra upp lite :) När vi står och väntar på bussen hem kommenterar vi båda en konstig gumma som går mitt på vägen och korsar vägen mitt i allt. När hon är precis framför oss i busskuren halkar hon och slår pladask baklänges. Hennes glasögon far ut på vägen och hon var allmänt arg och förvirrad. Jag och en annan tjej hjälpte henne upp, inte ens ett tack vi fick. Men jag har då gjort dagens goda gärning, det är en sak som är säker :)

Väl hemma så åt vi omelett till lunch och efter lunchen tog vi en powernap för att var fit for fight att städa som tusan sen.

Det är ganska mycket snö här faktiskt...

Städningen tog hela eftermiddagen men nu luktar här rent och det skiner överallt, nästan.. Tim var chef över snabeldraken och fick i uppgift att dammsuga alla rummen. Jag undrar om han dammsugat under sängen också så att jag kunde börja moppa. Som svar får jag att "Jaa, så långt jag kom in med dammsugaren". Jag börjar moppa rummet och böjer mig ner för att komma in under sängen. Jag möts av ett hav av dammråttor som stirrar arg på mig och avslöjar att Tim inte ens försökt ta under sängen. Han får allt göra en omtentamen på dammsugningen!

Till middag tänkte vi karré och pommes. Till vår förvåning hade någon ätit upp pommesen... Undra vem!? Säkert dammråttorna! Så vi fick inspiration från TVprogrammet "Sveriges Mästerkock" och gjorde egna pommes. Det blev förvånansvärt gott för att inte ha friterat dem. Dock blev de nästan som friterade i all den oljan vi hade på plåten ^^


Timsingen har varit supersnäll och ställt in mina skidor, så nu är jag med andra ord så redo jag kan bli!!


Kvällen har spenderats i bastun och nu ska vi se klart Smurfarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0