tentadag

Gick till skolan i morse för att skriva tenta i fysik 1. Vågar inte lita på bussarna längre så jag valde att promenera. Det blev till att halvspringa i 10 cm snö, inte det lättaste. Att jag sedan avslutar min promenad med att halka och lägga mig pladask på magen var som pricken över i:et.. Den som lyckades se det fick sig nog ett gott skratt och en bra start på dagen. Tentan kändes bra och jag har kollat igenom mina svar med facits. Enligt facit får jag garanterat 6p och jag behöver sju för att klara tentan. Antagligen lär jag få minst ett poäng på någon av de övriga uppgifterna även om de inte är 100% korrekt. Känns kanonbra :)

Efter tentan mötte jag upp Timse i stan, det var dags att shoppa lite inför skidresorna. Jag fyndade ett par pjäxor, stavar och en pjäxbag. Är riktigt nöjd :)


Nu är mitt skidset komplett och jag är redo att utmana de italienska backarna ;)

När vi kom hem vilade vi, eller vi gjorde ett försök men grannflickan gillade nog inte det då hon höll oss vakna med högljudda tjut. Vi lyxade till middagen med ryggbiff, pommes och sås. Gudomligt gott!


Efter middagen tog vi en promenad till Coop för att testa den nya laktosfria glassen från sia som ska smaka precis som vanlig glass. (JAG BLEV INTE BESVIKEN KAN JAG LOVA, svimmade nästan! U gotta love it.) På vägen hem hamnade jag i diverse snöhögar..

Med eller utan ben, vad önskas?



Vi lekte lite på balkongen med när vi ändå höll på att skotta bort snön, en fin liggsoffa lyckades vi åstadkomma.


När vi kom in var det badkarsbad och smurfarna som gällde.


Har ju glömt att berätta om gårdagen! Eftersom jag mådde helkass så var Tim så snäll och fixade maten. Till frukost bjöd han på omelett och till middag blev det en riktigt riktigt god krämig kyckling med pommes till. Jag blev så imponerad att jag tappade hakan bokstavligt talat. Det var inte sista gången det lagades!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0