jag vill inte!

Vilken dag!
Gick upp tidigt för att den tråkiga dagen då syster ska åka hem var kommen. Jag hade tänkt plugga hemma innan skolan men hon hade tänkt att jag skulle följa med henne till stan så att hon hittade så så blev det. Ibland undrar jag vem som är storasyster och lillasyster, om jag hade fått bestämma så hade jag varit storasyster, fast inte till åldern förstås. Min syster är precis lika söt som en lillasyster ska vara, så det passar bättre så :) Alltså fick jag plugga i skolan innan matten började istället för hemma, det var nog lika bra ändå.

Efter matten hade vi hål så vi passade på att arbeta med caset, kära jissenam vad luddig en människa kan vara med beskrivningar. Jag vill veta vad jag ska göra så jag kan utföra det på ett propert sätt istället för att göra som man tror och sedan få tillbaka det och behöva göra om det och göra rätt. Blä! Enda anledningen till att vi fått reda på hur vi ska göra är för att grupper frågat..

Kom inte hem förens klockan var nästan halv sju, det är på tok för sent för lilla mig vilket har lett till fin huvudvärk nu. Jag tog en sväng inom Claes Ohlsson när jag ändå var i stan och bytte buss, köpte mig ett akvarellblock så när jag får liiiite tid över så ska jag måla två tavlor till köket. Jag tror det kommer bli riktigt bra!

Till middag lagade jag stuvad spenat och stekt fläsk. Smakar inte i närheten av mammas men gott ändå. Det måste nog vara mamma som gör det för att det ska bli sådär speciellt, helst ska hela familjen vara med och tetas om vem som ska få mina fläsksvålar. Jag har kommit på att det är första gången i hela mitt liv, på alltså nästan 20 år som jag är hemma själv. Jag gillar det inte, inte alls. Om jag varit hemma hade jag till 99% sovit hos mormor & morfar nu.


Har gjort upp ett matschema för veckan också;


Nu ska jag värma Henry sen ska vi krypa ner i sängen och sova massor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0