CHOKLAD - var är du?

Jag har nu gjort ett desperat försök att försöka få tag i Fazers Wienernougat... Jag mailade dem helt enkelt!

"Hej Fazer!
Jag har fick för någon månad sedan reda på att er wienernougat är laktosfri, för mig som laktosintollerant innebär det ungefär som att få komma till himmelen! Jag har i flera år letat efter ett choklad (eller nougat) som är ljust (inte mer än 30% kakao) och är laktosfritt. Jag hade nästintill gett upp hoppet och då fann jag att er nougat (som förövrigt smakar alldeles ljuvligt gott) är just laktosfri. Jag blev helt överlycklig tills jag i min fasa inte lyckas hitta någon wienernougat i butik. När jag frågat i butiken har det framgått att de endast tar hem dem till jul. Eftersom det just har varit jul vill jag inte vänta ett helt år till. Därför vänder jag min nu till er. Hur ska jag göra för att få tag på er härliga laktosfria wienernougat? Vet ni någon specifik affär i Luleå som säljer denne? Mycket tacksam för svar!

Med vänliga hälsningar,
En chokladtokig laktosintollerant,

Moa Persson"


Hoppas att de kommer med en utomordenligt genialiskt bra lösning, för nu har jag chokladabstinens! Så illa att jag bett Tim köpa hem choklad från affären - trots att jag vet att magen kaosar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0