Här kommer alla bilderna på en och samma gång

Här kommer helgen i bilder!

Lördag

Vi lyxade till det med rotfruktschips, murkelsås och ryggbiff!

Här är vi påväg till tentaröj!


Söndag

Jag fick för mig att testa baka en Italiensk capricciosa, alltså en vanlig med kronärtshjärtan på. Det var den godaste pizzan både jag & Tim har ätit, med en riktigt krispig och tunn botten!


Eftersom köksbordet är nyoljat fick vi njuta av pizzan framför tv'n! ("Tv'n", haha!)


Som jag sa så spenderade jag i princip hela dagen vid spisen, jag lyckades åstadkomma sisådär 93 kanelbullar :)


Vissa blev dock vackrare än andra, så jag passade på att göra en mongoparad av de allra ståtligaste!


Måndag
Passet på gymmet fick vi skippa då båda vakna lagom snoriga. Jag vill inte riskera att bli liggandes när jag har en härlig helg som närmar sig ;)
Idag har jag haft första lektionen i fysik tre, kändes helt okej! Jag hade gått igenom allt innan och tillochmed gjort alla uppgifter innan föreläsningen så det kändes bra :) Tim har stannat i skolan och blivit bjuden på trerättersmiddag av sektionen medans jag har varit hemma och gjort morgondagens fysikuppg och läst igenom hela morgondagens matte. Läskigt många uppgifter i matten, och nu ska vi bete oss som miniräknade också verkar det som.

Jag passade på att laga min hittepå-soppa som idag fick bli thailandsinspirerad med fisksås och thailändsk soja i. Ni anar inte hur mumsig den var, med lite sting också såklart. Och med en bas av vitt vin, kanongott och busenkelt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0