"Jag kan allt, förutom åka slaaaaalom förstås" - Lotta

Har hunnit med två pass i skolan och lunch! Hade ett räknepass med fysik, nästan lika meningslöst som alla andra och ett räknepass med matte. Matten var desto bättre och roligare! Vi gick igenom en övningstentamen som den kursansvarige knåpat ihop, med de klurigaste tänkbara uppgifter - kändes det som iallafall! Matteläraren går igenom på tavlan och stöter på ett klurigt problem där han vänder sig till oss studenter för att undra om vi har något lösningsförslag. Eftersom det i princip alltid är knäpptyst när han frågar (hade aldrig klarat av en sån tråkig klass!) så passade jag på att komma med ett förslag. Kommentaren han gav mig var "Alldeles utmärkt! Vi testar med det förslaget", när han sedan börjat räkna lite vänder han sig mot mig och konstaterar "Du kan ju det här! Mycket bra!". Det känndes heeeeeeeeeeeeelt okej att få höra faktiskt! Just precis den lillapyttelilla kommentaren fick upp min plugg-lust så nu är jag galet sugen på att börja nöta gamla mattetentor. YOU GO GIRL!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0