TantTankar på bussresan

Jag har just delat in de äldre damerna i tre olika kategorier. De finns de som har en viss favoritfärg och kör stenhårt på den, de ska matcha baskern, glasögonbågarna, jackan, schalen, örhängena, pärlhalsbandet, broschen och allt det där andra pycket. Allt ska vara i samma färg, helst samma nyans också. Framför mig har jag tant blå och tant röd, de saknar säkert sina vänner tant grön, tant brun och tant grenedin. Eller så har de startat en egen crew med dagens färger..

Den andra kategorin är de som kan ta på sig precis vad som helst, gärna med förskräckliga färger och ett ännu hemskare läppstift till. De som ofta tror att de är lite finare. Det ska vara stort, blommigt, färgglatt tillsammans med så många ringar, armband och halsband de orkar bära. Riktigt stora örhängen ska det också vara!

Den tredje kategorin är de som faktiskt kan anpassa sig lite till moderna tider och har en varierad garderob (helst minst tre, eller hur många var det nu du har mormor? ;)). De är piffiga på fest och fina till vardags.

Jag gillar äldre damer, de är så söta!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0