Våren närmar sig

Valborg!
Jag, Tim & William tog först en sväng till Klintbacken (ett studentområde) där det skulle vara FEEEET fest. Men när vi kom dit hittade vi varken fet eller fest så vi ångrade snabbt att vi inte tackat ja till inbjudan hos Marcus istället. Det var inte svårare än att ringa Marcus & höra om man kunde komma över, det gick galant!

Inte riktigt såhär jag hade tänkt mig valborg..

Eftersom vi redan innan insett att grillningen på klint antagligen inte skulle fungera eller bli kaos så hade vi bestämt oss för att beställa pizza. Istället hade vi busstur och tog bussen till Björkskatan och åt på pizzerian.

Fresch va?!

När vi var mätta och belåtna promenerade vi till Marcus för att festa till det lite med mina klasskompisar. Det blev en lugn och trevlig kväll!




Första maj
När vi gick upp var det redan varmt på balkongen så vi passade på att äta frukost där ute. Vi saknar dock utemöbler så då får man ta till fantasin! En riktigt mysig och god frukost i solen :)


Vi har pluggat fysik hela dagen för att komma i fas. Det har gått över förväntan! Till lunch var vi smarta och åt något som vi kan ha som matlåda i veckan, nämligen kassler i ugn!



Nu har vi tvätt igång och Tim står på balkongen & grillar kycklingfilé (men den godaste marinaden ever!) medans jag passar potatisgratängen i ugnen. Känner på mig att det kommer bli riktigt smarrigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0