Snö regn rusk

Ja det var en annorlunda utsikt i morse jämfört med vad man hade föreställt sig! Men fint var det :) Tråkigt nog så regnar det för fullt och vinden viner mellan husknutarna. Riktigt ruskigt höstväder skulle jag vilja kalla det!



Första natten med bettskenan var underbar! Första morgonen på bra länge som jag vaknar utan ont i huvudet. Tim skrattar mest åt mig när jag försöker prata, det blir mest gröt och grodor som hoppar ur munnen på mig. Dock är jag himla glad att jag har Frisktandvårdsavtal så jag slapp denna feta summan på kontot.. Klapp på axeln Moa!
 
Idag är det effektivt plugg som gäller. Jag klockar varje omgång jag pluggar i. Just nu ser det ut såhär:
 
Pluggad tid i minuter
27.40 - Läsa igenom sammanfattning
10.00 - Rabbla massa jag ska kunna
4.32 - Karl Rydberg färggrammatiska regler
42.07 - Tentamen
10.58 - Rätta tentamen
94,37 minuter :)
 
Jag fick en fyra på tentamen när jag rättade den även om jag rättade sjukt kritiskt och inte gav mig färre poäng än vad ja kanske skulle fått. Det gör att de nu känns AWESOME inför tentan i morgon.
 
Att klocka all effektiv pluggtid är ett tips jag fick under nolle-p på en föreläsning om studieteknik. Den visar sig fungera riktigt bra på mig idag då man under sin effektiva pluggtid inte får göra något som helst annat än plugga. Try it!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0