Välkommen till fiskfabriken, vad kan jag hjälpa till med?

Inte visste jag att vi skulle starta en fiskfabrik här hemma.. Men vad gör man när Tim kommer hem med 4kg lax. Han tyckte att han hade gjort ett dunerklipp tills jag informerade honom att den skulle filéeas och benen skulle plockas bort. Jag var envis och rörde inte fisken men han fixade då alltihop själv med lite muntlig hjälp från min sida. Tänka sig att min filékniv skulle komma till användning!





Tillochmed huvudet fick man med, mums! Tror jag ska servera honom det till kvällsmat?

Till middag stekte Tim sin fina lax och jag smakade en bit. Världens största fiskbit. Tim sa att den inte smakade fisk, jag säger att Tim inte har några smaklökar. Twi vad osmakligt det var. Fast min mat blev fadäs ändå, jag har nog tröttnat på kycklingfilé ett tag nu.
 

Nu har jag räknat ut att jag idag har haft sammanlagt 4 timmars EFFEKTIV pluggtid. Det låter kanske lite men det är nog ganska mycket har jag kommit fram till. Jag hoppas det iallafall.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0