Första skoldagen

Idag började jag år två på min femåriga utbildning vid Luleå Tekniska Universitet, det känns riktigt bra :) Jag hade endast en föreläsning som var en introduktion av kursen Ergonomi. Det verkar vara en intressant kurs, mycket om hur kroppen är uppbyggd. Vi ska tydligen åka till Boden för att laborera - på oss själva! Vi ska göra tester i olika kategorier, bland annat balans, styrka och ergonomi. Här är en länk till laboratoriet med de tester som jag antar att vi ska genomföra http://www.winter-net.se/pages.php?pageid=43
 
Efter föreläsningen var Oliver snäll & bjöd med mig på en storhandlingstripp till Maxi, jag var snabb på att tacka ja och fick förråden påfyllda. Äntligen fick jag köpa lite fler blommor, och inte vilka blommor som helst heller :) Jag passade på att köpa ny kruka så jag har planterat om mormors blomma, hoppas den trivs bättre nu!
 
Till middag lagade vi biff stroganoff, som jag har längtat efter den rätten! När jag var liten så gillade jag Cher's låt "strong enough" endast för att jag trodde hon sjöng om min favoriträtt stroganoff.. Tokigt värre!
 
Jag har just pluggat lite på ergonomin, vi har 143 instuderingsfrågor som är bas till tentamen och när jag ändå gick igenom morgondagens lektionsmaterial så passade jag på att svara på de frågor som rörde just det avsnittet. Hoppas att jag kan vara lika duktig resten av terminen :)
 
Ni får lite bilder från helgens bartenderuppdrag också :)


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0