Gäsp!

Igår åt Tim lyxmiddag och jag en billig variant.. Han gjorde cannellonis och stekte lax. Har ni testat cannellonis?

Tims variant på Cannellonis
Lasagneplattor - färska!
Färsk babyspenat
Körsbärstomater
Marscapone
Salt & Peppar
Grädde

Skär lasagneplattorna i lagom storlek och bred ut marscaponen. Lägg i spenaten och tomaterna samt krydda lite. Rulla ihop och lägg i en ugnsform. Häll grädde över rullarna och grädda i ugnen på ca 200° tills de fått lite färg och känns klara!
Enkelt och gott om man gillar pasta!
 
Jag körde på potatismos och fiskpinnar och kom på mig själv att jag skulle vilja göra egenpanerad färsk torskfilé. Dock tror jag knappt att man kan få tag i det här, eller jag vet inte ens en butik med chark iallafall. SUCK!
 
Igår när jag plockade undan så tömde jag paketet jag fick av mamma förra veckan och hittade världens sötaste sak som jag önskat mig! Nämligen en liten träsked till mitt flingsalt :)


Jag fick ett mycket trevligt och roligt samtal igår, som alltid när mammas moster ringer. En piggare och skojjigare dam får man leta efter! Hon är för bra :)
 
Idag har varit en riktigt trött dag! Jag har varit så trött så trött, eller det verkar vi alla ha varit. Vet inte om det går att skylla på hösten men jag hoppas det :) I morgon är en j o b b i g dag minst sagt! Vi har både pass 1,2,3 och 4... Ska se till att ha frukt och dryck med mig, kanske rent av blir en fruktsallad :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0