Har du ett jobb till mig i bakfickan?

Ni kanske undrar om det som finns på tallriken var gott? Svaret är JAAAA! Tusan vad gott det var, lätt den bästa kebaben jag ätit. Och såsen, den var uuuuuuunderbar! Hoppas nu jag minns vad jag hade i den bara, jag tror det var något i stil med;

Kebabbig vitlökssås
Creme fraiche
Majonnäs
Cayennepeppar
Paprikapulver
Salt
Vittvinsvinäger
 
Ta lagom av allt och inte för mycket av något ;)
 

Kebaben kom från Västerås kebab, fanns i frysdisken på ICA!
 

Efter lunchen strök jag de nytvättade plaggen medans Tim gjorde förberedelser inför Rodden 2.0 som är ett event som går av stapeln i morgon. Det går ut på att man ska fixa ihop ett lag och bygga en båt som sedan ska sjösättas. Nä han kom hem igen bakade vi en kaka till hans bror som fyller år idag, GRATTIS! Man kan ju inte vara utan tårta på sin födelsedag, inte om Moa är i närheten :)
För att vara bakad på 30min är jag nöjd!
 
Så det blev lite tårtkalas hos Niklas med Gustav, William och Tim :) Sen vi kom hem har jag smort alla mina läder och vinterskor för att vara beredd på vintern som verkar vara påväg med stormsteg. På tal om storm så är det en bra beskrivning av dagens väder, storm och regn.. Jag har sökt extrajobb, kan ha skrivit mitt roligaste personliga brev hittils, haha! Nu smuttar vi på varsin drink, nya favoriten (som dessutom är enklast i världen) är;
 
Moas fruktdrink
4 cl vodka (något billigt och bra!)
1/2 lime i klyftor som pressas sedan lägges i glaset
Frysta hallon
Sprite
 
Skål!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0