Tisdag

I tisdags var det vår mamma-dotter-dag i Malmö! Vi gick lite i affärer och tittade och myste!


Mitt i allt så stöter jag på en välkänd skylt. Roligt att se reklam om LTU i Malmö!



Jag var tvungen att gå in på pressbyrån för att testa LOKA's nya smaker. De har kommit i Chocolate shake, Strawberry ICEcream och lemon pie!



De har börjat räkna ner för melodifestivalenfinalen i Malmö!



Såklart så fick jag välja restaurang och valde då utan tvekan Malmös bästa restaurang, MANDO



Deras plankstek är mycket känd och vi ökade statistiken med minst två stycken!



Allt är bara sååå perfekt! Salladen, lökringen och köttet - MUMS. Deras hemliga salladsdressing är lovely!



Efter lunch tog vi oss ut till Ribersborg där vi skulle basta & bada i havet! Underbara Ribban, som jag saknat det.


Det var laaaagom kallt i havet... haha!


Kommentarer
Michelle

Hej! Jag hittade hit till din blogg genom ltu's hemsida, och tycker det är riktigt intressant att läsa vad du skriver om :)
Jag funderar själv på att söka till ltu i höst, civilekonomprogrammet och tänkte därför höra om du vet någonting om det? Ser att du själv inte läser till just civilekonom, men du kanske känner någon som gör det. Funderar lite på hur kvalitén på just det programmet är med tanke på att ltu är väldigt inriktat mot teknik och civilingenjör. Du skulle jättegärna få berätta lite om luleå som studentstad och hur skolan är i övrigt. Skulle vara otroligt tacksam för svar då sista ansökningsdagen är 15 april.

Hälsningar,
Michelle

Svar: Hej Michelle!Vad roligt att du har hittat hit och att du gillar bloggen! Det låter som en bra idé. Jag har tyvärr ingen större koll på just civilekonomprogrammet men jag återkommer med lite mer information om det går bra, jag ska försöka hitta lite info innan den 15e april. Jag hittade en student som läser det som du hittar på länken http://www.ltu.se/edu/program/FYCEA/Lamnade-basketen-och-blev-en-del-av-LTU-familjen-1.89586

Jag skulle inte tro annat än att den utbildningen, som alla andra jag känner till på LTU håller hög standard. De ekonomikurser jag har läst har jag varit mycket nöjd med. LTU är duktiga på att lyssna på studenterna och ta del av deras åsikter när det gäller utbildningarna. Jag blev nyfiken på vad du tänker söka in på om du inte söker till LTU? :)

Luleå är en härlig studentstad. Det är lite annorlunda jämfört med de andra skolorna som finns då de flesta som studerar här har flyttat en bra bit hemifrån så man får en helt annan gemenskap. Det händer alltid saker här och man behöver aldrig vara rädd för att vara ensam eller för att man inte har något att göra! Ett hett tips är att du ställer dig i bostadskö redan nu, oavsett om du kommer söka hit eller inte :) Jag hoppas att min information var till lite hjälp och du får gärna kontakta mig igen om du har fler frågor eller funderingar :)

Med vänliga hälsningar,
Moa
Moa Isgran

2013-04-04 @ 14:45:24
Michelle

Tack så jättemycket! Självklart går det bra att du återkommer om du lyckas hitta någon mer information om just civilekonomprogrammet.

Jag har själv uppfattat Luleå och skolan litegrann så som du beskriver det, och det är det som gör mig nyfiken på att söka till just LTU. Om det jag inte söker till Luleå blir det nog troligen Jönköping, Linköping eller Stockholm men just nu lutar det mot LTU. :)

Hälsningar,
Michelle

2013-04-04 @ 17:36:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0