Första dagen i den amerikanska skolan

Igår hade vi kemi första lektionen. Vår buddy hade förvarnat oss sen tidigare att vi borde hålla för öronen, vilket var tur. Vi var nog de enda som inte blev skräckslagna när han mitt under lektionen bara exploderar en ballong. Och det var ingen liten explosion heller.. Men tusan vad roligt med en galen professor!


Alla "freshmen" som vi läser kemin ihop med.. Sååå små så små
 
Till lunch blev det en sallad i skolrestaurangen, 35kr för att bli mätt är helt okej :) Gott var det med!

Ett desperat försök att vara nyttig!



Lärarinnan vi har i marknadsföring är en liten kvinnlig Indier. Det låter inte så märkvärdigt men det var nog lätt den roligaste lektionen jag gått på - någonsin!
 
"Tänk om ni skulle gå på toa hemma hos någon och så är toapappret så "ruff" att ni skulle kunna slipa snoppen med det"

"Är det någon av er som har hemorrojder? Nähä, inte det.. Men iallafall.."

"Förra året så klagade studenterna på att kursboken var så dyr så jag lyckades få förlaget att ta bort några kapitel så den skulle bli billigare. Kom ihåg det, "next beer is on me!""
 

Jag hoppas att min brevlåda kommer bli invaderad av brev från mina läsare, visst har jag rätt? ;)


Efter vår sista lektion som var operations and supply chain management så var det gymmet som gällde! Vi skulle spelat badminton men alla planer var upptagna. Jag hittade en annorlunda maskin som skulle träna rumpa & ben. Dödsjobbigt var det vill jag lova!!!

Mördarmaskin


Vädret här är det sämsta någonsin nu. Dövarmt, 80% luftfuktighet, spöregn och åska i flera timmar.. Men vad gör det när man bara ska laga köttbullar :D

Eftersom allt är större i USA så kan ju inte potatisarna vara sämre..


Sara fick hjälpa till & steka! Hon gjorde kalasgod potatismos också (Y)

Nu har vi mat så det ska räcka ett tag framöver :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0