Lång dag!

Jag var föreläsningsfri hela förmiddagen idag så den passade jag på att ägna åt mina härliga mattetal! Vi kommer inte alltid överens, men å andra sidan är det väl därför jag umgås så mycket med dem just nu, för att komma överens med dem! Efter lunch hade jag ett fem timmars långt labb-pass med designen. Vi har vissa krav när vi formger våra mätare, de ska bland annat innehålla en diod, tre knappar, en dispay samt en kontakt. Jag hade en formgivning i leran men har ni insett att jag absolut inte tänker försvåra det ytterligare för mig och har nu helt och hållet omformat alla knappar. Jag tänkte ha en USB-ingång och kom att tänka på min trasiga apple-laddare som låg & skräpade. Lätt som en plätt att dela den och ta ut USB-ingången tänkte jag. Pyttsan heller. Det var svårare än vad jag någonsin kunnat drömma om! Vi försökte hamra sönder den, klämma sönder, klippa med plåtsax, dra med tång mfl. men inget fungerade. Det slutade med att jag fick såga upp den i frustruation, det gick så snabbt att det lukta bränd plast och sågklingan blev brännhet. Haha!




Innuti den där makapären fanns allt möjligt!



Jag trodde att jag skulle kunna få börja med knappar och allt det direkt efter lunchen idag. Med andra ord så hade jag tänkt mig att jag var klar med sandpappersbiten. Haha, vilket skämt! Jag har tillbringat ca 4 timmar åt det idag och är nu äntligen klar med det, tror jag iallafall! Såååå frustrerande men så skönt nu när det är klart :)

Såhär len & fin är droppen nu, med aningen för stora knappar liggandes vid sidan!
 

Jag har även fått utbildning i hur man ska lacka mackapären. Vi har tydligen värsta avancerade systemet på skolan som egentligen är ett professionellt bil-lackeringssystem :) Jag har inte riktigt bestämt vilken färg jag ska ha på den än, väljer mellan två stycken! Sen ska jag ju välja nyans med, det fanns det en del att välja mellan....
 
Nu har vi just bäddat till vår gäst som kommer senare ikväll. Ska bara bära ut pluggbordet till vardagsrummet så vi kan plugga trots att hon bor här lite :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0