Lerverkstad!

Igår hade vi dagisverkstad igen! Det var dags att leka med lera :) Jag blev klar med min lermodell av min mätare som ni ser nedan! Med formen av en vattendroppe så ska den få mäta antingen luftfuktighet eller temperatur. Vi får se vad det slutar med :)




Nästa steg är att göra samma form i ett skummaterial, som är träliknande. Materialet är sjukt skumt, hårt och tungt. Det kostar visst baaara 30 000kr/m3... Hoho!



Till middag lagade Tim helstekt kyckling och jag gjorde en god kantarellsås till det. Underbart gott! :)



Idag hade vi förmiddagspassen med hållbar utveckling. Helt underbart väder är det! Här är gänget påväg hem till mig för att äta lunch :)



Lunchen bestod av gårdagens rester med lite nystekt sparris till!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0