Det var på riktigt

Idag har det varit fullt upp! Alla studenter har varit lediga från föreläsningar då det har varit LARV, Luleå ArbetsmarknadsVecka med en gigantisk företagsmässa. I morse ringde jag till sjukhuset här uppe för att se att min remiss verkligen hade nått dem. Jag har haft ont i ryggen sen i början av november och började nu tröttna på att knappt kunna röra mig. Jag besökte vårdcentralen här i fredags och de kom då fram till vad de alternativt kunde vara och skickade remiss till sjukhuset. Här har de ett system att man ringer & får en tid att bli uppring på. Jag hann knappt lägga på innan de ringde upp mig och bad mig komma på besök idag. Jag hann precis borsta tänderna sen fick jag kvickt som attan (läs: s l o w m o t i o n) ta mig till bussen för att åka till Sunderbyn. Jag blev vänligt mottagen och väl undersökt, de behövde inte söka så länge utan fann ganska fort vad som orsakade smärtan, samma som de på vårdcentralen misstänkt. Så pang bom, i morgon ska jag göra mitt livs första operation. Det är lite spännande tycker jag! Det är bara en titthålsoperation så det är nog inget märkvärdigt egentligen :) Jag kommer väl bli en erfarenhet rikare bara, och att bli sövd - det ska bli spännande. Det ska iallafall bli skönt att slippa ha ont i ryggen hela tiden, hoppas jag!
 
Hela förmiddagen spenderades där och när jag kom hem värmde jag gårdagens middag, spaghetti & köttfärssås med parmesanost.



Efter lunchen mötte jag upp Oliver & Emil så tog vi en sväng tillsammans på LARV. Vart ju tvugna att kolla in företagen lite, ta lite godis och gratissaker och bara mingla runt :) När Tim kom hem från jobbet kom vi överens om att det blev köpepizza, ingen av oss orkade eller hade lust att laga mat. Sagt & gjort, pizza blev det :) Nu ska jag ta mig ett härligt bad kan ni tro, och njuta ordentligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0