Stockholm part 1

 Början av veckan spenderades i huvudstaden Stockholm då jag var tvungen att söka visum inför mina utbytesstudier. Mamma var snäll och följde med så vi passade på att lyxa till det med ett par hotellövernattningar när vi ändå var där!
 

Vi bodde på Nordic Sea Hotell som hade unikt designade rum med fototapet. Lite roligt var det att vi fick den vintriga :)



Första dagen så kollade vi upp allt som behövdes inför den kommande dagen på ambassaden. Vi fixade busskort och kollade vart vi skulle ta oss och vilken buss vi kunde åka. Riggade helt enkelt! Till slut blev vi hungriga och tog in på ett ställe som hade en bra meny och riktigt mysig omgivning. Maten däremot, nä den var då inget vidare! Kommer inte gå tillbaka..
 Segt kött och resten smakade inge vidare..



Vi gick upp tidigt för att hinna ta en tidig buss mot ambassaden. Vi vart så snabba att vi hann ta en  tidigare buss än vad vi hade planerat, det resulterade i att jag kom först i kön utanför ambassaden när jag var där 07.10. 

Muren till amerikanska ambassaden i Stockholm

Jag fick ställa mig bakom denna skylten och vänta på att bli insläppt på ambassaden. Jag hade tur och mitt besök gick hur smidigt som helst, jag hade bokat tid till 8.00 och var klar redan 8.10.

 

Man blev lite nojjig när man läste på skylten och blev osäker på om man verkligen hade med sig alla papper.. Men det hade jag!


Eftersom allt gick så smidit så hann vi ju hem till hotellet och äta hotellfrukost också vilket inte var så dumt!
 Hotellfrukost på Nordic Sea Hotel
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0