Helg

I fredags hade vi mys här i vårt lilla kollektiv. Jag och Sara lagade kycklingburgare!
Väldigt enkelt och det känns himla nyttigt, sen är det säkert inte det!

Eftersom Davids TV saknar fot så fick vi, ingenjörer som vi är, fixa en fot till den! Det funka finnemang så nu har vi helt plötsligt två TV's, jag som är van vid ingen alls.

Med lite fix & trix så står TV'n hyffsat bra!

 



I lördags började jag med tentaplugget på riktigt. Även i denna kursen är det gamla tentor som gäller så det är bara att räkna på på de olika som finns! Till denna tentan kommer vi få ha med oss kurslitteraturen, det lät bra till en början men det innebär ju också att tentan blir desto svårare. Dock är jag glad att jag inte ska behöva lära mig alla metoder och formler utantill!


På eftermiddagen åkte vi till Kvantum där vi handlade mat till veckan, vi ska laga mat tillsammans har vi tänkt. Vi har utgått från maten jag har i frysen och komponerat ihop en middagslista. På kvällen blev det grillning hos oss. Jag och Sara fixade mat till Pontus & Linus. Helt otroligt vad gott det blev! Grillad ryggbiff med rödbetor, delikatesspotatis och morrötter i ugn samt kantarellsås.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0