Prototyperna är klara!

Projektarbete har stått på schemat hela dagen idag! Det var dags att hämta våra prototyper som vi skrev ut i 3D-skrivaren i fredags. Superspännande att få se om de ens var i närheten av så som vi hade tänkt oss! På bilden så ser ni ett hav av gipspulver. I ena hörnet där gömmer sig våra prototyper i pulvret. Vi har tur och har världens snällaste och hjälpsammaste lärare som mer än gärna hjälper oss!

Här "dammsuger" man bort det överflödiga gipspulvret.


När prototyperna var upphittade skulle de doppas i en speciell lösning för att hålla bättre. Fanny kämpar på här!

Hon lyckades dock få lika mycket på fingrarna som på figurerna ;)


Till lunch lagade jag & Sara egna hamburgare! Vi trodde oss vara lite hungrigare än vad vi var, men vi fick ju mat i magen iallafall :D

Hamburgare med Friscobröd och smörstekta champinjoner är galet gott!

Vi fick ta en sväng till Ica för att köpa mjölk så att vi kunde montera våra prototyper och se om våra lösningsförslag var så bra som vi hade tänkt oss att de skullle vara. Efter det fick vi slipa den befintliga korken för att uppnå det resultatet vi önskade! Jag visar er resultatet av våra prototyper närmare slutredovisningen tänkte jag :) Håll ut! Jag kan ju säga att vi är riktigt nöjda och förvånade över hur bra det faktiskt blev.

Här har ni min fina projektgrupp! Alltid lika goa och glada :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0