Lussekattsbak!

Igår när vi kom hem från Montreal var det tänkt att ja skulle gå ut här i Potsdam men efter en fyra timmars lång bilresa som egentligen bara borde ta två så var jag ganska trött och det blev aningen senare än tänkt. Så vi bestämde oss för att baka lussekatter så att vi kan ta med oss det när vi åker på Thanksgiving-lovet! Först fick vi åka för att handla ingredienser och att hitta saffran var då verkligen inte det lättaste.. I andra butiken lyckades vi hitta spansk saffran efter lite hjälp.. Dock inte mald, men det fick gå bra ändå! Jon och Hanna hjälpte oss att baka :) Medans degen jäste (vilket den inte gjorde så värst..) så fikade vi på glögg och pepparkakor!



Full rulle i köket!
 

Så tro inte att man kan ta julen ifrån mig bara för att jag befinner mig på andra sidan jorden ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0