Montreal

Efter en nattt i Niagara Falls så körde vi hela vägen till Montreal med en sväng igenom Toronto. Jag sov för det mesta som vanligt..

Sover alltid i bilen, kan inte hålla mig vaken!


The CN tower i Toronto :) 553m högt TV-torn.

Framme på nästa hotell, och jag bara älskar sån kost som hängde i badrummet! "Det här är inte en tandborste.." Något lärde jag mig allt på designkurserna i tvåan!
 

Vi gick till en riktig fin asiatrestaurang mitt i Chinatown i Montreal.


Pappa passade på att testa japansk öl, med smak av.... vatten?! haha!

Sååååå gudomligt gott! Vi fick in bara det svarta fatet som var riktigt upphettat så la de i maten efteråt & tusan vad det bubblade & fräste. Spännande och utsökt gott!
 

Vi fick varsin fortune cookie också, här är mig. Behöver jag säga att jag är nöjd? ;)


Dagen efter promenerade vi runt i gamla delen av Montreal!

Porten in till China Town
 
Jag & mamma i old Montreal vid hamnen!
 
 Blåsigt var det såklart!
 
Vi åt frukost på Eggspectations & jag åt den godaste French Toast någonsin med färska frukter, triple sec och maple syrup!

 Bara lite trötta :)
 

Sedan promenerade vi i undergroundgångarna som finns under Downtown Montreal!


Tro det eller ej, men vi hamnade på samma asiatiska restaurang igen! Inte blev vi besvikna denna gången heller. Jag fick höra att jag hade ett väldigt klassiskt utseende och att jag såg ut som eb balettdansös - haha!


Sååå bra :D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0