VILKEN DAG! Kan inte sluta le :D

Vilken bra dag alltså! Eller ja, det blev en bra dag till sist :D Ännu bättre blev den för bara några sekunder sen!
 
Tanken var att jag skulle gå upp supertidigt idag och börja plugga kemi, helst innan åtta då jag hade en skypedate inbokad med söta Sofia! Så blev det ju inte alls eftersom jag kom i säng toksent för att jag var uppe och pluggade kemi tills biblioteket stängde. Vilket i sin tur resulterade i att jag inte fick de där extremt viktiga åtta timmarna sömn som jag behöver. Jag önskar att det hade räckt med sex just nu. Heh. Jag masade mig upp ur sängen tills åtta och fick världens bästa start på dagen när jag möttes av soliga och glada Sofia :) Så nära men ändå så långt iväg! Sen var det dags för kemiplugg på riktigt, eller nej.. Jag hann med en skype med syster och busungen Caspian också. Han spelade trummor för moster och dansade så fint! Jag försökte luska vad han ville ha av tomten och han svarade blygt med att han ville ha julklapp av tomten. Så det får vi väl försöka fixa - för det var precis vad jag hade tänkt ju! Haha :) Sen var det tänkt att jag skulle plugga kemi, men nej då kom jag på något mycket roligare att göra. Nämlige att boka resa till Aruba - så sagt och gjort! Resan är bokad och i december åker jag till Aruba! Det är galet, lite som jag, och alldeles alldeles ljuvligt underbart :D Och nej, jag har inte fattat det än - jag ska väl vara glad om jag fattar det när jag väl ligger där på stranden om en månad...
Nedräkningen har börjat!
 
 Om en månad så steker vi på stränderna på Aruba! Helt okej :D Bilden är från balen på gymnasiet, känns som igår..
 
 
Sen så fick jag äntligen tummen ur och lyckades plugga lite kemi innan det börjades smidas nyårsplaner. Ja även dem är lite galna och det kommer antagligen bli det bästa nyåret i hela mitt liv! Varför stanna i Sverige när man kan åka utomlands? Dum fråga. Ovanpå allt så kommer det kombineras med underbara människor och sist men inte minst SKIDÅKNING! Det spritter i hela kroppen av lycka. Jag kan inte sluta le!
 
Så summa summarum så har det inte blivit så jättemycket kemi pluggat för lilla damen Moa idag. Att läraren igår sa till oss att vi pluggade för hårt blåste iväg min pluggmotivation ganska så rejält. Lite komiskt att läraren säger det dock :) Anledningen var att vi endast behöver betyget D för att de ska överföras till Sverige och det spelar i stort sett ingen roll vilket betyg vi får här för det kommer att överföras som ett C ändå. (A är bäst och D är "sämst" fast fortfarande godkänt). Vårt medel ligger nu på ett B nämligen :) Inte helt fel dock!
 
Men vad tusan gjorde det, jag skrev tentan och tyckte att den gick lite mer åt pipsvängen än vad jag hade tänkt mig. Av någon anledning så började jag tveka på alla de saker som jag tyckte var så superenkla bara några minuter tidigare. MEN eftersom jag går på en så grymt bra skola här i USA, en skola som då vet hur man ska organisera saker och se till att få saker gjorda så är tentan redan rättad. Jag skrev tentan kl.19-20 och nu kl 00.00 finns resultatet att hämta på internet. Annat än vad man är van vid då man får vänta veckovis! Mitt resultat fick mig nästan att göra en piruett av lycka! Jag fick 85 av 100 på tentan vilket motsvarar ett B! Kan ni tänka er så bra, från att ha tvekat på att få 60 så bara slår man till med 85. Halm i skorna finns där nog lite..
 
Sara var kock idag och inte nog med att hon lagade maten, hon serverade då den till mig i fotöljen också. Mumsigt värre var det med :)
Klassiska thaigrytan á la loppan Sara!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0