FAN VAD BRA

Åhååå åhååååå, jag berättade ju innan om att jag skulle få tillbaka tentan som vi skrev i marknadsföring förra veckan. Alla utbytisar tyckte som sagt att tentan var riktigt svår. Dels var den svår för att språket var onödigt invecklat. Vi fick ha hjälp av google translate men det hjälpte inte speciellt mycket när samma ord kom upp på svenska.. Jag tyckte att jag kunde i princip allt i min sammanfattning men hon ställde många frågor som handlade om amerikanskt sunt förnuft - alltså inget vi har någon aning om. Trots detta klarade jag tentan, jaadu jag fick tillochmed högsta betyg! Det var dock med 5 bonuspoäng, men ändå :) När jag först fick tillbaka tentan tolkade jag det som att jag inte hade klarat tentan och världen rasade samman lite men när hon väl fick tummen ur och berättade hur vi skulle tolka resultatet så blev jag aningen gladare :) Ännu gladare är jag över att de flesta av oss fick bra betyg, och vi som trodde det gick dåligt. Jag fick 43/52 vilket är 82% och ett B men med fem bonuspoäng blev det istället 92% och ett A. Helt okej! Att betygen sen inte överförs till Sverige är väl en annan femma ;) Haha!
Inte vet väl jag vad en mormon är?! Jag har lärt mig viktigare saker än det...
 

Ikväll ska vi sitta i biblioteket och plugga kemi. Vi började redan innan idag och det gick nästan för bra! Vi fick rätt på alla frågorna vi gjorde utan allt för mycket hjälp. Att man ens får rätt är galet bra, att vi sen inte behövde tjuvtjika i boken massor är ju bara ett plus. Vi har hunnit med 7 av elva övningsuppgifter inför tentan. Det känns bra än så länge. Nu är jag mest bara glad och kan inte sluta le! Tentan jag fasade så galet för som vi hade igår gick bättre än förväntat, dagens tentaresultat och att kemin går vägen än så länge. Mitt liv är bäst! Lite bättre hade det blivit med lite träning dock, äh jag äter istället! OCH SNART FÅR JAG BESÖK! Tänka sig att om en vecka så har jag mina underbara föräldrar här hos mig, det är för bra för att vara sant så jag tror inte riktigt på det ännu ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0