Last part of Boston

Jag tänkte fortsätta med lite bilder från vår resa till Boston, den galnaste roadtrippen ever! Bilderna kommer lite huller om buller, men det spelar väl ingen roll. Jag hade den galnaste resan hittills, och jag är så glad att resan blev av. Även om vi nästan inte kom hem!
 
Ni kan ju gissa vem som sov största delen av bilfärderna..
 
Bästa resesällskapet!



Jag och Sara tittar på Harvard vs. Brown i amerikansk fotboll. Riktigt häftigt att få sitta längst fram!


Jag, Jonathan och Sara på en mysig pub i Boston.


Stine, Sara och jag första kvällen i en mexikansk bar!


I söndags promenerade vi lite på MIT, Massachusetts Institute of Technology!


Fin vy över Boston!

Jag och Sara med Boston som bakgrund. Underbart väder!
 

Vi fick en guidad tur av Saras vän på Harvard. Han var den trettonde svensken som någonsin har kommit in på skolan!


En hel bunt asiater stod och tog kort på denna statyn där man tydligen skulle röra foten. Uppgifterna som står på statyn ska tydligen vara felaktiga och som Harvardstudent ska man ha kissat på foten minst en gång för att "få ta examen", som vi skattade när alla asiater skulle posera och ta på foten... Ni ser ju att foten är aningen sliten också! Kiss kiss


Matsalen för freshmens på Harvard, lik den på Hogwarts! Så mäktig!



På campus fanns flera stora byggnader som studenterna bor i, varje byggnad hade en egen matsal. Det här är matsalen som Oliver äter i.



Titta vad vi hitta, och gissa vem som lyckades hålla sig från att köpa? :D


Jag har hittat min favorit! Äppelcider som smakar precis som den godaste äppelmusten man kan tänka sig :)

 

Härliga gänget!



Skyskrapa i storstan!



Samma skyskrapa på kvällen

 

Här är hamburgaren jag väntade på i förra inlägget. Med champinjoner, bacon och ost! Mumsimumsi



Vår kypare fick Stine och Jonathan att ta varsin Fireball shot, kanelkryddad whisky!


Det slutade med att vi följde med kyparen ut!


Och jag visade min finaste sida :)
 
 

På vägen hem stannade vi vid ett outlet, oops! Jag hittade denna på Polo Ralph Lauren, lite skoj!



Jag köpte mig ett halsband och örhängen plus en tröja till Sofia.



Hittade en matchande plånbok till min väska, äntligen en plånbok där dollarn passar!


Efter många om & men fick jag med mig ett par nikeskor hem. Sååå sköna!

 

Hemvägen gick lite si sådär.. Mitt i allt så slutade motorn.. Som tur var så var det bara en liten bit från en bensinmack och det visade sig vara bensinmätaren som lurade oss och att bilen alltså bara var törstig! Inte nog med det, några timmar senare fick vi punka också, hurra!



Har fått se så mycket fin natur!



Underbara färger!


 
Och ja, vad vore en roadtrip om man inte blev stoppad av polisen?! Vi kom hem hela iallafall, det var lite tveksamt där ett tag :)
 

Historien om Six Flags tar jag en annan gång!

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0