Bästa helgen med bästa besöket

I fredags fick jag världens bästa finbesök! Amanda tog sig hela vägen från Skåne upp till världens ände för att hälsa på lilla mig :) Hon fick göra mig och Sara sällskap när vi skrev dugga på eftermiddagen. Sedan tog vi oss in till stan och jag fick hämta ut min allergimedicin som jag fick utskriven i torsdags. Så nu ska jag nog få bukt med det hoppas jag!

På kvällen gick vi ut och åt på Roasters i Luleå. Riktigt bra service men maten var jag riktigt missnöjd med. Dit lär jag inte gå igen, inte för att äta middag iallafall. Men atmosfären var hur mysig som helst så en fika skulle det kunna bli :)



Lilla jag


Tanken var att vi skulle gått ut på skybar efter middagen men då det blev aningen superjättemegastressigt på kvällen för att vi skulle hinna träna (KÖTTADE axlar som jag aldrig gjort förr), duscha och ta oss in till stan så glömde senil-Moa hela plånkan hemma. Det slutade med film hemma i soffan, gissa vem som somnade!

Goe-frukost på lördagsmorgonen!

Ja, alltså potatis och såntdära det har man ju mest bara för att fylla ut tallriken och magen. Så varför äta massa sånt när man kan byta ut det mot kött? (Önskar jag kunde säga så varje dag.....)

Ryggbiff*2 med kantarellsås och enkel sallad! Ni anar inte hur GOTT!

Vi hann med ett gympass och en himla massa bakning! Det blev tre sorters bröd..

Tre degar igång! Lika bra att köra all in när man väl är igång.



Två olika sorters bröd. Ett med solrosfrön och ett med pumpa- & linfrön.

På kvällen bjöd jag hit lite vänner! Vi blev åtta stycken på grillning :)

Det blev uppdukat i vardagsrummet!



Tillbehören redo! Sallad med fransk vitlöksmarinad på sparris, champinjoner, sallad, babyspenat och gurka samt vitlöks- och sweetchilidressing.


Min tallrik!


 Söndagsfrukost med mina egenbakade English Muffins som jag gjorde i lördags. Det och jordnötssmör påminner mig om älskade USA! Med OJ till såklart ;)
 

Nu har Amandis åkt hem och det är supertyst och ensamt! Eller ja, jag får vila skrattmusklerna lite iallafall. Jag behöver nog inte ens säga att helgen vart helt underbar. Nu längtar jag till sommaren då vi ses igen. Men först ska det bli Påsk, och då ska jag åka på äventyr till Stockholm :D


Kommentarer
Amanda

Asså guuud... Dregglar ju när jag ser ryggbiffen med den underbara kantarellsåsen, mumsmums! Tack för en underbar helg <3

2014-04-15 @ 08:52:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0