Knödel, dumpling, äääh - degklutt!

Igår fick jag då paniiiiiiiik när vårt internet inte ville fungera och jag ville se damkronornas match mot USA. Men det löste sig finfint när jag bjöd hem mig själv till Sara!

Där fick jag söta sällskapet Vilda också :)


Till middag fick jag för mig att göra österrikisk mat. Vet i tusan vad de kallas för vad jag än kallar dem så blire bara tokigt.. degkluttar fåre bli!

Först skulle bröd torkas, eftersom vi inte bara kan gå & köpa brödisarna i butiken..



Med lite kryddor, persilja och annat tjottafräs så slutade degkluttarna såhär! Inte riktigt lika fina som de Vicky gjorde åt mig, men jag är nöjd!

Och här är resultatet av min middag! David fick vara försökskanin också, hans klockrena kommentar "Det smakar ju som att man är i Österrike" tycker jag sammanfattar måtiden ganska bra! Även om det verkligen inte ser aptitligt ut :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0